Наукові роботи. Філологічний факультет

Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/598

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Мовний образ часу в оригінальній поезії М. Зерова
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2012) Кудряшова, М.В.
    Стаття присвячена комплексному вивченню мовного образу часу в оригінальній поезії М. Зерова. З’ясовано, що час в оригінальній поезії М. Зерова є комплексним культурно насиченим і сконденсованим ціннісно-смисловим утворенням, до складу якого входять образи «циклічний час», «лінійний час», «авторський час», «астрономічний час», «час героя», «соціально-історичний час» і «хронологічний час». Останній реалізується в образах, які передають індивідуально-авторську та етнічну специфіку часу. Статья посвящена комплексному изучению языкового образа времени в оригинальной поэзии М. Зерова. Установлено, что время в оригинальной поэзии М. Зерова представляет собой культурно насыщенное и сконденсированное ценностно-смысловое образование, в состав которого входят образы «циклическое время», «линейное время», «авторское время» «астрономическое время», «время героя», «социально-историческое время» и «календарно-хронологическое время». Последние реализуются в образах, которые передают индивидуально-авторскую и этническую специфику времени. The article focuses on systemic study of the specific in linguistic representation of the time in M. Zerov’s poetry. It is established that the time term in M. Zerov’s original poetry is a culturally rich and condensed value and meaning formation, which consists of «cyclic time», «linear time», «personal time», «astronomical time», «time hero», «socio-historical time» and «calendar-chronological time». This time realized image that passes the author’s individual and specific time term.
  • Ескіз
    Документ
    Символістська стилістика збірки Дмитра Загула «З зелених гір»
    (Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2009) Кудряшова, М.В.
    У статті схарактеризовано лексичний (старослов'янізми, висока поетична лексика, діалектизми, релігійна символіка, типові народнопоетичні - казкові - формули) та фонетичний (алітерації, парономазія) рівні мови символістської збірки Дмитра Загула «З зелених гір» (1918). In the article, lexical (Old Slavonic elements, elevated poetic vocabulary, dialecticisms, typical folk - fairytale -formulas) and phonetic (alliterations, paronomasia) language levels of symbolist collection "From Green Mountains" (1918) by Dmytro Zahul are characterized.
  • Ескіз
    Документ
    Серце віддає студентам (штрихи до портрета вчителя)
    (Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2009) Кудряшова, М.В.
    Кудряшова Марина Володимирівна, кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна.
  • Ескіз
    Документ
    Образні функції інструментальних іменників у романі Івана Багряного «Сад Гетсиманський»
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2006) Кудряшова, М.В.
    The article is devoted to the analyses of the figurative function of the instrumental nouns in the novel of I. Bagryany «Sad Getsimanskij».
  • Ескіз
    Документ
    Іншомовні вкраплення у поетичній мові Миколи Зерова
    (Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2007) Кудряшова, М.В.
    Статья посвящена роли иноязычных вкраплений в поэтической речи М. Зерова. This article is devoted to the role of foreign interspersion in the poetical speech of the M. Zerov.
  • Ескіз
    Документ
    Засади лінгвостилістичного аналізу оказіоналізмів
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Кудряшова, М.В.
    Вивчення поетичних оказіоналізмів різних типів (стилістичних, морфологічних, лексичних) спонукає дослідника обирати специфічні підходи до поетичного тексту та використовувати особливі методи аналізу (статистичний, аналіз оказіональних мовних фактів у зіставленні із нормативним слововживанням, лінгвостилістичний коментар). Запропоновані Ю. ІІІевельовим методологічні принципи і критерії аналізу неологізмів оригінальної поезії П. Тичини 1920-30-х років залишаються актуальними і для вивчення специфіки оказіоналізмів збірки для дітей «Казка на білих лапах» М. Вінграновського.