Наукові роботи. Філологічний факультет
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/598
Переглянути
9 результатів
Результати пошуку
Документ Поезія Б. Грінченка «Перша жінка (народна легенда)»: міфологічні витоки, ідейно-художні особливості(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2009) Калашник, В.С.; Філон, М.І.У статті розглянуто особливості авторської рецепції української народної легенди про першу жінку в поетичному творі Б. Грінченка. Визначено й схарактеризовано смислові домінанти поезії «Перша жінка (народна легенда)» та мовні засоби їх вираження. Наголошено на художній концептуалізації фольклорного заголовного образу як символу недосяжного ідеалу жінки. It the article, the features characterizing the author's reception of the Ukrainian folk legend about the first woman in the poetic work by B. Hrinchenko are considered. The semantic dominants of the poem "The First Woman (a Folk Fegend)" and the lingual means of their expression are defined and characterized. The poetic conceptualization of the title folk image as a symbol of inaccessible feminine ideal is emphasized.Документ Зі спостережень над лексикою і поетикою плачу Ярославни: а ркучи (аркучи?)(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2006) Філон, М.І.Статья посвящена анализу звуковой формы и содержания одного из слов, которое является чрезвычайно важным для определения семантической организации плача Ярославны. The article deals with the analysis of phonetic form and intension of a word which is crucial for determining semantic organization of the Weeping of Yaroslavna.Документ До проблеми вивчення українського ономастикону "змія" (деякі завдання і напрямки дослідження)(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2006) Філон, М.І.; Піхтовнікова, Л.С.В статье рассматриваются актуальные проблемы исследования украинского ономастикона с общим значением "змей". The topical problems of analysis of the Ukrainian onomastic group with the general meaning "shake" are considered in the article.Документ Текстотвірні функції релігійних символів у романі І. Багряного “Сад Гетсиманський”(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2006) Філон, М.І.This presentation offers the study of text-forming functions of religious symbol in the I. Bagryanyy's novel Sad Hetsymanskyy (Hetsymanskyy Garden).Документ Хрест як прецедентний текст і символ національної культури в поезії Шевченка(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2005) Філон, М.І.В статье анализируются особенности художественно-эстетической реализации семантики символа крест как одного из ключевых образов поэзии Т. Шевченко, определяются его текстообразующие функции и связь с идейно-смысловой структурой поэтических текстов. The article analyzes the distinctive features for artistic and aesthetical implementation of the symbol of cross as a key image in T. Shevchenko's poetry, determines its text formative functions and correlates it with the ideological and notional structure of poetic texts.Документ Нове видання з історичної фразеології східнослов'янських мов(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2007) Карнаушенко, Г.Н.; Філон, М.І.Документ Українська поезія XX століття в наукових студіях Ю. Шевельова: від Тичини - до Стуса(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Калашник, В.С.; Філон, М.І.Стаття містить аналіз лінгвопоетичної концепції Юрія Шевельова, започаткованої його кандидатською дисертацією про стиль лірики П. Тичини й глибинно виявленої в статті - передмові до збірки «Палімпсести» В. Стуса. Схарактеризовано основні ідеї науковця щодо мовної форми та змісту програмової та непрограмової поезії. Підкреслено дотримання дослідником принципу науковості філологічного пізнання, незалежності від ідеологічних доктрин часу.Документ Карий у художніх світах української словесності(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Губарева, Г.А.; Філон, М.І.У статті розглянуто функціонально-семантичні особливості епітета карий як важливого складника означального простору української словесності ХІХ-ХХ століть. Виявлено й схарактеризовано семантику карого в українській народній пісні. Простежено способи й форми його індивідуально-авторської рецепції. Досліджено структурні та семантичні перетворення означення карий в індивідуальних художніх системах, окреслено епітетну парадигму з аналізованим словом, описано його символіку й текстотвірні функції.Документ «Заповіт» українського поета-пророка(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Філон, М.І.У статті на основі осмислення й узагальнення виробленого в шевченкознавстві досвіду прочитання поезії «Як умру, то поховайте» зроблено спробу розглянути структурно-семантичну організацію твору, в якій виявляються закономірності авторської художньої концептуалізації життя і яка відбиває особливості Шевченкового поетичного коду. Розглянуто рух поетичної думки автора у її синтагматичному втіленні, схарактеризовано смислові імплікації та модальності художніх образів, наголошено на особливостях символічної репрезентації ідейного змісту твору.