Наукові роботи. Філологічний факультет
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/598
Переглянути
7 результатів
Результати пошуку
Документ Харківське шевченкознавство 20–30-х років ХХ сторіччя: парадигми досліджень і лінії наукового пошуку(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2012) Калашник, В.С.; Філон, М.І.У статті розглянуто особливості шевченкознавчого дискурсу, означеного студіями харківських дослідників 20–30-х років ХХ сторіччя. Наголошено на полярних підходах до вивчення художньої спадщини Т. Шевченка як культурно-історичної особистості, на формуванні об’єктивного академізму в його протистоянні вульгарно-соціологічному аналізу. Визначено лінії наукових пошуків у всьому їх дослідницькому розмаїтті. В статье рассмотрены особенности шевченковедческого дискурса, определенного студиями харьковских исследователей 20–30-х годов ХХ столетия. Сделан акцент на противоположных подходах к изучению художественного наследия Т. Шевченко как культурно-исторической личности, на формировании объективного академизма в его противостоянии вульгарно-социологическому анализу. Определены линии научных поисков во всем их исследовательском разнообразии. The paper deals with the peculiarities of Shevchenko-study discourse, defined by Kharkiv researcher’s studious of 1920–1930s. The polar approaches to the art heritage study of T. Shevchenko as cultural-historical peculiarity, the formation of objective academicism in its opposition to vulgar-sociological analysis are emphasized. The lines of scientific research in their variety are defined.Документ Мова поезії і картина світу(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2011) Калашник, В.С.Документ Філософія словесного образу в працях Олександра Потебні(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2011) Калашник, В.С.Документ Поезія Б. Грінченка «Перша жінка (народна легенда)»: міфологічні витоки, ідейно-художні особливості(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2009) Калашник, В.С.; Філон, М.І.У статті розглянуто особливості авторської рецепції української народної легенди про першу жінку в поетичному творі Б. Грінченка. Визначено й схарактеризовано смислові домінанти поезії «Перша жінка (народна легенда)» та мовні засоби їх вираження. Наголошено на художній концептуалізації фольклорного заголовного образу як символу недосяжного ідеалу жінки. It the article, the features characterizing the author's reception of the Ukrainian folk legend about the first woman in the poetic work by B. Hrinchenko are considered. The semantic dominants of the poem "The First Woman (a Folk Fegend)" and the lingual means of their expression are defined and characterized. The poetic conceptualization of the title folk image as a symbol of inaccessible feminine ideal is emphasized.Документ Поезія як чинник розвитку мови в естетичному напрямі(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2006) Калашник, В.С.В статье рассматривается вопрос о поэзии как культурном феномене, важном факторе эволюции языка в эстетическом направлении. The article deals with the problem of poetry as the phenomenon of culture, the important factor of the evolution of the language in the esthetic direction.Документ Семантичний пік поезії В. Стуса «Посоловів од співу сад...»(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2010) Савчук, Г.О.Стаття містить аналіз чотиривірша із поезії В. Стуса «Посоловів од співу сад...». Осмислюється феномен духовного звільнення людини. Розглядається символіка «світла», «вірша» й «титла» як ключових констант в розгортанні ліричного сюжету. Наголошено, що справжнє звільнення можливе лише за умови Божественного втручання. Зроблено висновок про те, що вихід В. Стуса за межі детермінованості земного світу має загальнолюдське значення, адже сума особистих звільнень готує ґрунт для звільнення суспільного. The article consists of the analysis of four lines in the V. Stus's verse «Посоловів од співу сад...». The phenomenon of the spiritual liberation of the human being is discussed. The symbolism of "light", "verse" and "tittle" as key constants in the unrolling of the lyric plot is considered. The thought that the real liberation can be on condition of the Divine interference is argued. The conclusion that the going out of the boundaries of the earthly world has the universal significance is drawn because the sum of personal liberations prepares the ground for social liberation.Документ Поезія, проза й «газетна література» в концепції О. О. Потебні(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2010) Михайлин, І.Л.Розглянуто категорії поезії й прози в творчості О. О. Потебні. Наголошено, що для ученого проза - це мовлення, яке переслідує практичні цілі; причому кількість прозаїчних стихій у мові постійно зростає. Як одна з таких прозаїчних стихій інтерпретується журналістика, позначена в О. О. Потебні як «газетна література». її найголовніша ознака - пізнання факту, зрозумілого як феномен об'єктивної дійсності, і відтворення факту за допомогою інформаційного образу, ознакою якого є тотожність із значенням. Categories of poetry and prose in A. A. Potebnja's creativity are considered. It is noticed that for the scientist the prose is the speech pursuing the practical aims; and the quantity of prosaic elements in language constantly increases. As one of such prosaic elements is interpreted the journalism designated at A. A. Potebnja as «the newspaper literature». Its major sign - comprehension of the fact understood as a phenomenon of the objective validity, and representation of the fact by means of the information image which distinctive feature is the identity with value.