Наукові роботи студентів та аспірантів. Навчально-науковий інститут міжнародної освіти
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/2856
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Документ Копінг-стратегії особистості як чинники стресостійкості в людей дорослого віку під час війни(Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2023) Кривошей, Кирило Юрійович; Бужинська, Світлана Миколаївна; Міхалець, І.В.; Kryvoshei, K.Yu.; Buzhynska, SvitlanaУ статті розкрито актуальність дослідження та визначено його мету. Висвітлено досвід вітчизняних та зарубіжних учених, який дозволив стверджувати, що це питання є не досить вивченим. Наголошується, що у сучасних надскладних умовах першочергову важливість має вивчення взаємозв’язку стресостійкості із домінуючими копінг-стратегіями особистості, адже саме феномен стресостійкості відіграє визначальну роль у забезпеченні психологічного здоров’я особистості, пом’якшуючи психологічний вплив стресу на організм. Відповідно, теоретично обґрунтовано проблему стресу, стресостійкості та копінг-поведінки. Розкрито поняття «стрес», «стресостійкість», «копінг-стратегії». Виявлено фактори, які викликають розвиток стресу, стадії розвитку стресу. Встановлено негативні наслідки стресу, які полягають у змінах пізнавальних процесів, емоційних зрушеннях, порушеннях моторно-рухової та мовної активності. Охарактеризовано чинники та параметри стресостійкості. Висвітлено зарубіжні підходи щодо мети копінгу, охарактеризовано види та класифікації копінгу. Підсумовуючи теоретичний огляд зазначеної проблематики, наголошено про недостатню дослідженість взаємозв’язку феноменів стресостійкості та копінг-поведінки в умовах воєнного часу. Відповідно, визначено комплекс методів дослідження. Встановлено, що між шкалами життєстійкості особистості та шкалами копінг-стратегій наявний прямий статистично значущий зв’язок, зокрема між проблемно-орієнтованим копінгом та шкалами «життєстійкість», «залучення» і «контроль», а також між копінг-стратегією «відволікання» та шкалою «ухвалення ризику». Тобто між феноменами стресостійкості і копінг-стратегіями особистості є пряма взаємозалежність. Як перспектива подальших досліджень окреслена розробка корекційної програми, спрямованої на розвиток стресостійкості людей, що постраждали від війни, впровадження якої сприятиме розвитку резильєнтності, виробленню конструктивних копінг-стратегій, позитивного мислення.Документ Інноваційні технології розвитку стресостійкості як чинник професійного розвитку майбутнього фахівця [Електронний ресурс](Харків : Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2024) Кривошей, Кирило Юрійович; Kryvoshei, K. Yu.Інтеграція інноваційних освітніх технології в навчальні програми, може стимулювати в здобувачів вищої освіти формування навичок, що необхідні для успішного подолання стресу та регуляції власного емоційного стану в несприятливих обставин. Розвиток стресостійкості та формування навичок ауторегуляції є корисними не лише в рамках освітнього процесу, адже стрес є невід’ємною частиною творчого, професійного та особистого життя. Крім того, дуже важливо, щоб ці технології використовувалися в поєднанні з комплексними системами підтримки, які враховують ширші соціальні, емоційні та середовищні чинники, що сприяють подоланню стресу здобувачів освіти.Документ Вплив стресу на здобувачів вищої освіти в умовах військового конфлікту(Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2024) Кривошей, Кирило Юрійович; Kryvoshei, K. Yu.У статті представлено результати дослідження впливу стресу на здобувачів вищої освіти, зокрема, в контексті військового конфлікту. Розкрито вплив зовнішніх факторів, які призводять до виникнення стресу у сучасній українській студентській молоді. Описано вплив військових дій в Україні на виникнення стресу у здобувачів вищої освіти, що створює нові загрози для їх ментального здоров’я та навчальної успішності. Продемонстровано виклики, з якими стикаються освітяни частково та система освіти України в цілому. Теоретично обґрунтовано проблему навчального стресу та стресу в умовах військового стану, розкрито поняття «стрес», «екзаменаційний стрес». Виявлено чинники та фактори, які викликають розвиток стресу, описано стадії розвитку стресу. Встановлено негативний вплив стресу на емоційний стан, когнітивну сферу та здатність до навчання здобувачів вищої освіти. Проаналізовані об’єктивні виклики і загрози, що спричиняють розвиток стресу серед студентів, включаючи вимоги навчального середовища, соціо-економічні проблеми, та такі фактори війни як небезпека життю та здоров’ю, вимушене переміщення, втрата близьких, руйнування інфраструктури та навчальних закладів, загальний психологічний тиск від травматичних подій тощо. Досліджується вплив війни на психо-емоційний стан студентів, включаючи розвиток високого рівня стресу, тривоги, депресивних емоцій, нав’язливих негативних думок тощо. У статті надано опис впливу наслідків стресогенних факторів на здатність засвоювати навчальний матеріал та виконувати навчальні завдання. Результати дослідження вказують на важливість впровадження програм психологічної підтримки та розвитку психологічних ресурсів студентів, які допомагатимуть ефективно керувати стресом і долати труднощі, що виникають в умовах війни. Доведено необхідність розроблення педагогічних умов, що забезпечуватимуть розвиток стресостійкості здобувачів вищої освіти. Описано особливості педагогічних умов розвитку стресостійкості здобувачів вищої освіти.Документ War as a factor of stress in higher education students in Ukraine(Riga : “Baltija publishing”, 2024) Kryvoshei K. Yu., K. Yu.; Кривошей, Кирило ЮрійовичThe outbreak of large-scale military aggression by the Russian Federation against Ukraine has deprived Ukrainian students of their usual and safe way of life. The loss of comfortable study conditions occurred regardless of personal characteristics, social status, academic achievements, political views, and economic conditions of higher education students. War always creates factors that suggest danger to one's own life. Because of this, war is a supernormal extreme situation. Extreme factors require the mobilization of the students’ additional mental and physical resources. These additional resources are needed to overcome an external threat that leads to the development of stress. This makes the military actions in Ukraine an intense and long-term objective cause of stress. The existence of long-term stress among higher education students due to the military conflict is a huge challenge for the modern Ukrainian education system. Stress is associated with the emergence of negative feelings such as fear, despair, sadness, anxiety, helplessness, depression, apathy, etc. In a state of stress, students memorize and reproduce information worse; it is more difficult for them to make decisions; their concentration, attention span and volume deteriorate; their ability to perceive and think decreases, etc. Current research on the level of stress among the population of Ukraine shows us disappointing data. The impact of at least one war-related stressor is experienced by all respondents; a large number of respondents have symptoms that meet the diagnostic criteria for post-traumatic stress disorder or complex post-traumatic stress disorder [3, p. 281]. Common stressors are factors such as hearing an air raid siren, financial difficulties, the need to stay in a shelter, hearing and seeing shellings. In addition to the usual symptoms of stress, a significant part of the Ukrainian population has certain manifestations of anxiety, depression, and insomnia. Due to the state of stress, Ukrainians suffer from memory impairment, appetite problems, fatigue, increased irritability, insomnia, and nightmares. In wartime conditions, the number of stressors affecting students and not related to the learning process has increased significantly. The war has had a significant impact on the psychological state of students, reducing their ability to withstand stress and increasing the intensity and frequency of stress. According to the researches, more than half of the students affected by the war experience stress, and almost two-thirds say that it is difficult for them to overcome this stressful state.Документ Механізми розвитку стресостійкості у здобувачів вищої освіти як основа ментального здоров’я(Київ : Видавнича група «Наукові перспективи», 2024) Кондрацька, Лариса Вікторівна; Кривошей, Кирило Юрійович; Kondratska, Larysa Viktorivna; Kryvoshei, Kyrylo YuriiovychСтрес є поширеною проблемою сучасного українського академічного середовища, що негативним чином впливає на ментальне здоров’я здобувачів вищої освіти. Вимоги до отримання вищої освіти в поєднанні з тиском повсякденного життя часто спричиняють значний стрес для студентів, тому розуміння викладачами ЗВО конкретних механізмів розвитку стресостійкості має вирішальне значення у допомозі здобувачам ефективно долати різноманітні чинники виникнення стресу. Актуальність проблеми розроблення механізмів розвитку стресостійкості зумовлена зростаючими вимогами сучасної дійсності до українського студентства, яка характеризуються високим рівнем психічного напруження через військові дії та терористичні атаки. Стаття присвячена дослідженню механізмів розвитку стресостійкості у здобувачів вищої освіти в умовах воєнного стану. Підкреслюється важливість розвитку стресостійкості як невід’ємної складової ментального здоров’я здобувачів вищої освіти. Метою статті є визначення та обґрунтування механізмів, що сприяють розвитку стресостійкості у здобувачів вищої освіти, а також розробка практичних рекомендацій щодо впровадження цих механізмів в освітній процес закладів вищої освіти. У статті аналізується феномен стресостійкості, компоненти та механізми, які впливають на долання стресогенних ситуацій. Сформульоване поняття стресостійкості здобувачів вищої освіти. Досліджуються різні фактори та стратегії, які сприяють здатності студентів ефективно управляти своїм психоемоційним станом та долати стресові фактори, що зустрічаються в Актуальні питання у сучасній науці № 8(26) 2024 837 академічному середовищі та повсякденному житті. Розглядаючи основні підходи до формування стресостійкості у здобувачів вищої освіти, звертається увага на психологічні, соціальні та педагогічні аспекти цього феномена. Заглиблюючись в специфіку механізмів розвитку стресостійкості серед студентів вищих навчальних закладів, підкреслюється важливість розвитку ключових компетентностей та Soft Skills, які відіграють вирішальну роль у навчальній та професійній діяльності, а також у творчій, соціальній та особистій сферах. Аргументована необхідність подальшого виділення педагогічних умов розвитку стресостійкості у здобувачів вищої освіти. Особлива увага приділяється розумінню того, як студенти можуть справлятися зі стресовими ситуаціями без шкоди для свого психічного та фізичного здоров'я. Результати дослідження містять інформацію для педагогічних працівників закладів вищої освіти, які прагнуть виховувати стійких особистостей, здатних розвиватись професійно, інтелектуально та особистісно, в умовах військових дій та терористичних атак.