Філологічний факультет
Постійне посилання на розділhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/50
Переглянути
426 результатів
Результати пошуку
Документ Вісник Харківського національного університету. № 491. Серія Філологія. Традиції Харківської філологічної школи. До 100-річчя від дня народження М.Ф. Наконечного(Харків: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2000) Харківський національний університет імені В.Н. КаразінаДокумент Вісник Харківського національного університету. № 473. Серія : Філологія. Праці молодих учених філологічного факультету(Харків: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2000) Харківський національний університет імені В.Н. КаразінаДокумент Автоекзекуція як літературний жанр(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна; філологічний факультет, 2002-06-11) Кисіль, Віктор ВасильовичСтаття присвячена появі пародії «Автоекзекуція» Едварда Стріхи, що з'явилася в «журналі-місячнику марксистської критики та бібліографії» «Критика» (1930, № 5). Цей останній виступ Едварда Стріхи пародіює покаянні листи, що з'явмлися в українській періодиці після викриття СВУ восени 1929 р.Документ Покаянний лист як літературний жанр української літератури 1920-х – поч. 1930-х рр.(Інститут філології Бердянського державного педагогічного університету, 2008-07-11) Кисіль, Віктор ВасильовичАвтор статті розглядає умови появи в українській літературі 1920-х років жанру покаянного листа. Також у статті вирізняються типологічні риси покаянного листа як жанру.Документ Мифопоэтическое пространство и текст в концепции В.Н. Топорова(НовГУ, 2004) Калюжный, Владимир Николаевич; Калюжний, Володимир МиколайовичКритично аналізується стаття В.М. Топорова «Простір і текст». Ставиться під сумнів як просторовість тексту, і трактування простору як тексту. Звертається увага на штучність використання математичної символікиДокумент О художественности неигрового кинотекста(Киев-Харьков : El topos Сinema Club Foundation, 2009) Калюжный, Владимир Николаевич; Калюжний, Володимир МиколайовичУ першій частині статті намічено загальний підхід до аналізу кінотворів. У ігровому кіно матеріал двоступінчастий. Перший ярус – це рівень театральної вистави. Другий утворений знятим матеріалом. Двоскладовим виявляється і образ (сюжет). Художність такого роду тексту є більш ємною. Матеріал неігрового кіно менш пластичний: це правда життя. Роль автора не постановчого фільму значно трансформується. Це, начебто, авторство другого порядку. У другій частині статті загальні міркування застосовуються до фільму Ірини Гедрович "Фотоаматор". Зазначається, що у структурному плані домінує концепт "кінця", а основною опозицією виступає ЖИТТЯ-СМЕРТЬ.Документ Летние дни, или Утопленник (по рассказу Л. Добычина “Лидия”)(Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2002) Калюжный, Владимир Николаевич; Калюжний, Володимир МиколайовичНа прикладі оповідання Л. Добичіна “Лідія” пояснюється «неевклидовый» характер поетики автора. Сюжетна лінія розпадається на відрізки або навіть ізольовані точки. Замість дії – низка картин. Зате чи не кожне слово обертається мотивом, речення породжує образ. Деталь набуває глобального статусу, судження – всесвітній розмах.Документ Художественное пространство по Д.С. Лихачеву: кинематика или поэтика?(Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2003) Калюжный, Владимир Николаевич; Калюжний, Володимир МиколайовичАналізуються спроби акад. Д.С. Лихачова використати поняття «простір» для аналізу художніх творів. Зазначається, що «простір» не отримує в нього чіткого визначення, отже, змістовного розвитку. Лихачов, як і багато хто тоді, перебував під впливом моди на фізико-математичну термінологію. На нього явно вплинули «хронотоп» Бахтіна та просторові студії Лотмана.Документ Воскресение имени : историко-филологическое обозрение : [судьбы репатриантов из Харбина (КНР)](Харьков : Эксклюзив, 2002) Левитский, Владимир Васильевич; Левітський, Володимир Васильович"После продажи КВЖД в 1935 году из Маньчжурии на родину вернулись кавэжединцы-железнодорожники. До сих пор не все знают, что произошло с репатриантами в Советской России. И ещё через десять лет, после 2-ой мировой войны, большое число эмигрантов и иностранцев было захвачено и также отправлено в ГУЛАГ. Можно ли понять и объяснить чем случившееся: классовая борьба, возмездие, заслуженное наказание, психоз власти, безбожие. Или причина и суть государственного террора глубже? В ряде изданий публикуются воспоминания "бывалых" людей. У каждого корреспондента собственный опыт жизни, радости и печали, соответственно и своё видение истории. Сравнивая тексты и вникая в стиль биографий, читатель находит в описании правду чувств и силу воззрений. Есть в обозрении свидетельство отца Иосифа, бывшего моего воспитателя и учителя. Список личных имён олицетворяет судьбу целого поколения гулаговцев и уплотняет трагическую историю XX века."Документ Типологія смерті в оповіданні «Не плачте за мною ніколи…» М. Матіос(Харківський національний педагогічний університет ; Харківське історико-філологічне товариство, 2009-01-08) Кисіль, В.В.Стаття присвячена дослідженню мотиву смерті у новелі М. Матіос „Не плачте за мною ніколи…”. Беручи до уваги ідейно-смислову структуру новел, автор інтерпретує назви циклів, що складають основу „Нації”. За спостереженням автора статті, одим з ключових мотивів книги є мотив смерті, особливо це виявляється у новелі „Не плачте за мною ніколи…”. Розробка мотиву смерті в останньому тексті книги дозволяє М. Матіос досягти естетичної завершеності усієї „Нації”. При цьому авторці вдається створити типологію важкої та легкої смерті, узявши за тло традиційний похоронний обряд.