Навчально-науковий інститут міжнародної освіти
Постійне посилання на розділhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/2852
Переглянути
16 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Дискурс поняття «педагогічна технологія» в контексті формування сучасної парадигми освіти(Хмельницький : Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія, 2015-04-02) Таможська, Ірина Володимирівна; Tamozhska, Iryna VolodymyrivnaУ статті доведені переваги технологічного підходу в системі підготовки майбутніх фахівців. Дано означення феномена та поняття «педагогічна технологія». Узагальнені різні підходи науковців до розуміння суті поняття. Вказано, що «педагогічна технологія» розглянута вченими і як засіб, і як процес комунікації, і як чітко організовану педагогічну систему з набором методологічного інструментарію. Відмічено вимоги, що пред’являються науковцями до педагогічної технології, а саме: наявність науково-педагогічного обґрунтування та його концептуальної інтерпретації викладачем з урахуванням умов реального освітнього процесу, представленого різними педагогічними ситуаціями; забезпечення безперервного розвитку особистості в освітньому просторі в процесі взаємодії з викладачем; збереження освітнього простору авторства та творчості кожного викладача; співвіднесеність з реальним навчально-виховним процесом.Документ Areas of academic staff training in Ukrainian domestic universities (1863–1900)(Lviv-Toruń : Liha-Pres, 2019) Tamozhska, IrynaThe experience of academic staff training in St. Volodymyr University, Kharkiv University and Novorosiisk University during 1863-1900 is summarized. The stages of the solution of the abovementioned problem within the specified chronological framework are singled out: I stage (1863–1883) – a stage of expanding the content and areas of academic staff training in the context of the current university reforms, II stage (1884–1900) – a stage of evolutionary development of theoretical and methodological foundations for academic staff training in domestic universities. The legislative environment, peculiarities and directions of academic staff training in Ukrainian universities after the adoption of the university Statute of 1863 are outlined. It is determined that the regulatory and legal framework that regulated academic staff training and certification in Ukrainian universities during the researched period included laws (university statutes, decrees) and by-laws (orders, decrees, circulars, instructions, rules).Документ Створення у процесі навчання ситуацій взаємодії, наближених до реальних умов професійної діяльності майбутніх фахівців технічної галузі(Запоріжжя : Класичний приватний університет, 2019) Таможська, Ірина ВолодимирівнаЗазначено, що однією з умов формування вмінь ділового спілкування в майбутніх фахівців технічної галузі є представлені авторкою ситуації взаємодії (презентаційні, інтелектуально-прогностичні, перцептивно-емпатійні, мовленнєві, емоційно-регулятивні, креативні, рефлексійні та ситуації-тренінги), наближені до реальних умов професійної діяльності, які створено відповідно до структурних компонентів ділових умінь спілкування (аналітико-прогностичний, емпатійно-перцептивний, емоційно-регулятивний, презентаційно-комунікативний, лінгво-інформаційний, рефлексивно-коригувальний). Зроблено висновок про те, що презентаційні ситуації спонукали до розвитку ціннісного ставлення до професії, до ухвалення обґрунтованих рішень, заснованих на вільному етичному виборі та виявленні сенсу власних дій. Інтелектуально-прогностичні ситуації спрямовані на оволодіння вміннями критично аналізувати, систематизувати, класифікувати, узагальнювати інформацію, давати їй оцінку, за небагатьма ознаками передбачати розвиток комунікації, її наслідки, а також давали можливість переконатися у правильності власних дій, їхній значущості для інших та для себе, сприяли ухваленню грамотних рішень, визначенню перспектив власної діяльності. Перцептивно-емпатійні ситуації сприяли формуванню вмінь неупереджено й точно сприймати особистісні властивості та поведінку товаришів, за зовнішніми ознаками правильно розуміти їхній стан, мотиви й переживання. Креативні ситуації розкривали творчий потенціал студентів у вирішенні професійних проблем, оскільки в такий спосіб пропонувалося нове бачення проблеми, визначалися альтернативи її вирішення. Мовленнєві ситуації збагачували лексичний запас, підвищували культуру мовлення студенів вербальними засобами обміну інформацією. Емоційно-регулятивні ситуації передбачали оволодіння вміннями стримувати негативні емоції у спілкуванні, уміннями саморегуляції, уміннями запобігати конфліктам і врегульовувати їх. Рефлексійні ситуації актуалізували особистісні та групові мотиви поведінки в різних видах діяльності, вимагали аналізу ситуації, а також дозволяли визначити ті якості та вміння ділового спілкування студента, які потребували особливої уваги. Зазначено, що ситуації-тренінги допомагали студентам оволодівати різними діловими вміннями в конкретних ситуаціях спілкування. Наведено приклади зазначених ситуацій взаємодії.Документ Соціально-гуманітарні дисципліни в системі підготовки майбутніх фахівців технічної галузі(Харків : Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», 2015) Таможська, Ірина ВолодимирівнаУ статті підкреслюється важливість таких стратегічних напрямків технічної освіти, як гуманізація та гуманітаризація; акцентується увага на потужному потенціалі соціально-гуманітарних дисциплін у системі підготовки майбутніх фахівців технічної галузі; систематизовано компетенції, які формуються в процесі вивчення соціально-гуманітарних дисциплін.Документ Приват-доценти Новоросійського університету: науково-педагогічна діяльність та професійний розвиток (1901–1917 рр.)(Дніпро : Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Таможська, Ірина Володимирівна; Tamozhska, Iryna VolodymyrivnaУ статті здійснено ретроспективний аналіз науково-дослідної та педагогічної діяльності приватдоцентів на медичному факультеті Новоросійського університету в період 1901–1917 рр. Акцентовано увагу на зростанні ролі приват-доцентів в науково-педагогічній діяльності Новоросійського університету. Підкреслено, що наукові відрядження до вищих навчальних закладів та освітніх установ Західної Європи сприяли підвищенню освітнього, методичного та наукового рівня підготовки приват-доцентів.Документ Из дневника преподавателя(1989) Мелихов, Виктор Григорьевич; Меліхов, Віктор ГригоровичУ статті йдеться про методику викладання рідної мови іноземцям.Документ Вестник Харьковского университета. № 331. Теория и практика обучения иностранных учащихся(Харьков: Издательство ХГУ, 1989) Харьковский государственный университетДокумент Вестник Харьковского университета. № 379(*). Предмет и технологии обучения иностранных учащихся(Харьков: Издательство «Основа» при ХГУ, 1994) Харьковский государственный университетДокумент Вестник Харьковского университета. № 370. Коммуникация на русском языке и педагогический процесс(Харьков: Издательство «Основа» при ХГУ, 1992) Харьковский государственный университетДокумент Вестник Харьковского университета. № 368. Организация процесса обучения иностранных учащихся(Харьков: Издательство «Основа» при ХГУ, 1992) Харьковский государственный университет