Факультет психології

Постійне посилання на розділhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/44

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    Психологія студента : колективна монографія
    (Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2023) Олефір, Валерій Олександрович; Кряж, Ірина Володимирівна; Бару, Інна Олександрівна; Боснюк, Валерій Федорович; Гімаєва, Юлія Азгатівна; Гранкіна-Сазонова, Наталя Валеріївна; Єресковська, Ада Андріївна; Зімовін, Олексій Іванович; Зуєв, Ігор Олександрович; Іванова, Олена Феліксівна; Малофейкіна, Катерина Олексіївна; Кочарян, Олександр Суренович; Луценко, Олена Львівна; Милославська, Олена Володимирівна; Невоєнна, Олена Анатоліївна; Павленко, Валентина Миколаївна; Севост’янов, Павло Олександрович; Терещенко, Надія Миколаївна; Ткаченко, Ірина Володимирівна; Фаворова, Катерина Миколаївна; Фролова, Євгенія Валеріївна; Яворовська, Любов Миколаївна; Яновська, Світлана Германівна; Ярош, Ніна Сергіївна; Крейдун, Надія Петрівна
    У монографії представлені результати наукових розвідок, проведених протягом останнього десятиріччя науковцями факультету психології ХНУ імені В. Н. Каразіна. В ній розглядається широкий спектр питань, пов’язаних з життєдіяльністю сучасного студента: вплив взаємодії вимог освітнього середовища та особистих ресурсів на академічне вигорання, самоефективність та самоорганізація студентів в освітній діяльності, розвиток особистості у навчальному середовищі, особистісні чинники позитивного функціонування, міжособистісні стосунки студентів та традиційна для Харківської психологічної школи проблематика пам’яті. Пропонована монографія розрахована, в першу чергу, на психологів-практиків, що працюють у психологічній службі закладів вищої освіти, на викладачів, на аспірантів та студентів психологічних факультетів. Разом з тим матеріал монографії охоплює широкий спектр психологічних питань, що стосуються молоді, тому може бути цікавим і корисним більш широкому колу читачів.
  • Ескіз
    Документ
    Зв’язок особливостей планування життєвого шляху з рівнем невротизації у жінок різних сексуальних орієнтацій.
    (Київ, 2021, 2022) Луценко, Олена Львівна; Габелкова, Ольга Євгенівна
    Мета дослідження - виявити, наскільки жінки, що відносяться до сексуальних меншин (СМ), відрізняються в образі і плануванні життя від гетеросексуальних жінок, та як це пов’язано з рівнем невротизації, що їм властивий. Проблема психологічного стану представниць СМ є практично не дослідженою в Україні. Представниці СМ потенційно психологічно більш уразливі через стигматизацію та агресивне ставлення до них представників гетеросексуальної більшості, в тому числі, найближчих родичів. Методи дослідження: анкета щодо життєвих планів; графічна методика оцінки значущості минулого, теперішнього, майбутнього; Шкала для психологічної експрес-діагностики рівня невротизації Л.І. Вассермана. Вибірку дослідження склали 50 жінок гетеросексуальної орієнтації, 76 бісексуалок та 36 лесбіянок. Діапазон віку 16-46 років, медіана віку – 23 роки. В результаті дослідження були виявлені найбільш вразливі аспекти життєвого планування представниць СМ, які стосуються низьких очікувань створення власної сім'ї; коротшого очікуваного життєвого шляху і більш високої ймовірності суїциду. При цьому представниці СМ мають значимо більше сексуальних партнерів. Це можна пояснити меншим тиском стримуючих соціально-культурних стереотипів поведінки всередині співтовариства СМ у порівнянні з традиційними відносинами чоловіків і жінок та еволюційно успадкованою схильністю до більш широкого кола сексуальних контактів. Рівень невротизації на найменшому рівні зафіксовано у жінок з традиційною сексуальною орієнтацією, значуще вище він у лесбійок, на найбільш високий – у бісексуальних жінок. Це відображує дезадаптованість представниць СМ в суспільстві, де переважаюча гетеросексуальна більшість негативно ставиться до різноманітності існуючих сексуальних орієнтацій. Обмеження дослідження можуть полягати у невеликому обсязі досліджених груп та їх нерівномірності. У подальшому планується вивчити особистісні особливості та ціннісну сферу представниць СМ, щоб виявити, наскільки вони пов’язані з сексуальною орієнтацією та життєвими планами. Можливість використання результатів дослідження для підвищення якості психологічної допомоги та обізнаності суспільства становить практичну значущість дослідження. Результати роботи можуть вплинути на збільшення толерантності, інклюзії та прийняття різноманітності в Україні.
  • Документ
    «Сестра із сестрою, як риба з водою»: індивідуально-психологічні особливості та стосунки жінок-сиблінгів в залежності від умов зростання в сім’ї.
    (Харків : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2021) Луценко, Олена Львівна; Успенська, В.В.
    Стосунки та індивидуально-психологічні особливості сиблінгів є однією з найменш досліджених областей сімейної психології. Метою даного дослідження було визначення особливостей міжособистісних стосунків сестер, зв’язку цих стосунків з порядком народження сестер, іншими вірогідними сімейними чинниками та здатністю сестер до кокетства. Були використані метод семантичного диференціала Ч. Осгуда (СДФ) виявлення ставлення до себе та до сестри; розроблена авторами анкета чинників зростання у сім’ї та тест О.Л. Луценко, В.В. Волчанової для вимірювання здатності до кокетства. В результаті була підтверджена адаптивна та компенсаторна роль жіночого кокетства для підвищення матеріального становища жінки. Жінки цінують навчання кокетству – сестра сестру оцінює вище, якщо та її навчає кокетству. Вищій рівень власного кокетства пов’язаний із сприйняттям себе як сильної жінки, тобто як ресурс. Оцінка активності сестри виявилася включеною у різноманітні зв’язки з іншими сімейними чинниками, що свідчить про важливість даної характеристики у стосунках сиблінгів жіночої статі. За умови більшої різниці у віці сестри краще ставляться одна до одної, що було пояснено зменшенням конкуренції між ними. Старша сестра традиційно виконує у сім’ї більше функцій, через що вона може відчувати більше заздрості до сестри, ревнощі до матері, вважати себе більш активною. При цьому старші сестри краще ставляться до молодших, вище оцінюють їх, ніж їх молодші візаві.
  • Документ
    Емоційний інтелект як загальний ресурс саморегуляції особистості – дизайн нового тесту «Емоційний інтелект у бізнесі»
    (2021-06-22) Луценко, Олена Львівна; Федорова, Юлія; Цокота Вікторія Олександрівна
    Метою дослідження була розробка та перша психометрична перевірка нового тесту «Емоційний інтелект у бізнесі». Для будови тесту було використано перелік емоційних компетенцій Д. Гоулмана, які включають такі складові, як розуміння себе, інших, самоконтроль та управління відносинами.В результаті процедур розробки, апробації та психометричних перевірок був створений надійний, дискримінативний та валідний за критерієм тест Емоційного інтелекту в бізнесі.
  • Документ
    Стан особистісних та психофізіологічних ресурсів майбутніх психологів, які навчаються за заочною формою навчання «друга вища освіта»
    (2021-05-13) Луценко, Олена Львівна; Габелкова, Ольга Євгенівна
    26 здобувачів вищої освіти, що отримують другу вищу освіту за спеціальністю «психологія», середній вік 31,5 років, пройшли тестування за допомогою тестів-опитувальників, тесту уваги та вимірювання тривалості індивідуальної хвилини (ІХ). Вимірювання ІХ було виконане 3 рази поспіль до та 3 рази після практичного заняття з курсу «психодіагностика»; аналізувалися середні значення та варіативність ІХ у секундах в обох замірах. Мета дослідження – вивчення стану особистісних та психофізіологічних ресурсів під час навчання у майбутніх психологів. Методи дослідження. Опитувальник САН (Самопочуття, Активність, Настрій) В. А. Доскіна, Н. А. Лаврентьєвої, В. Б. Шарая, М. П. Мірошникова. Тест якості життя (ЯЖ) Р. Еліота в адаптації Н. Е. Водоп'янової. Тест формально-динамічних характеристик поведінки Я. Стреляу. Корректурна проба Бурдона. Тривалість ІХ вимірювалася за методом Халберга.
  • Документ
    Психодіагностика. Розділ 6
    (2020-09-03) Луценко, Олена Львівна
    У главі стисло викладаються вступні питання психодіагностики, категоріальний апарат психодіагностики, роз'яснюються основні психометричні процедури,надається приклад використання матеріалу з практичної роботи автора. Глава завершується питаннями для самоконтролю та переліком рекомендованої та використаної літератури.
  • Документ
    Особливості взаємозв’язку ставлення до власного тіла та самоставлення у жінок різного віку
    (2020-04-21) Фещенко, Катерина Андріївна; Луценко, Олена Львівна
    В статті розглянуто проблему взаємозв’язку ставлення до власного тіла та самоставлення у жінок різного віку. Викладено результати емпіричного дослідження, у якому зроблено порівняння цих змінних у жінок молодого та зрілого віку. Доведено, що жінки віком від 41 до 60 років мають більше зв’язків між ставленням до свого тіла та різними аспектами самоставлення (самоповага, самозвинувачення, аутосимпатія тощо), ніж жінки віком 20-40 років. Вивчено вплив соціальних характеристик на ставлення до себе та своєї зовнішності, а саме використання косметики, одягу та аксесуарів. Отриманим фактам запропоноване еволюційне пояснення.
  • Документ
    Psychology of Communication : course of lectures. Lecture 5. Topic: Contacts with patient: Providing information and making decisions. Communication with personnel. Topic 8-9
    (Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2018) Луценко, Олена Львівна; Lutsenko, O. L.
    Topic 8. Contacts with patient: Providing information and making decisions: Providing information related to the working diagnosis. Providing information on next steps. Making decisions. Elicited the patient’s perspective on the diagnosis and next steps. The phenomenon of compliance. Type of compliance. Finalizing plans for the next steps. Supporting emotions. Facilitating the expression of an implied or stated emotion. Effects of self-affirmation. Consequences of specific physician behaviors on certain patient outcomes. Topic 9. Communication with personnel (health-care teams): Staff relations. Benefits of group work. What kind of challenges does group work bring and how to deal with them. Size of groups, time of work, roles, strategies. The best techniques of group work. Comparison of team and individual work. The effectiveness of the teams. Composition of teams.
  • Документ
    Psychology of Communication : course of lectures. Lecture 4. Topic: Contacts with patient: Fostering the relationship and gathering information. Topic 6-7
    (2018) Луценко, Олена Львівна; Lutsenko, O. L.
    Topic 6. Contacts with patient: Fostering the relationship: Expressed interest in the patient as a person. Treated the patient with respect. Listened and paid attention to the patient. The role of patient’s personality and individuality. Topic 7. Contacts with patient: Gathering information: Encouraging the patient to tell his/her story. Coping with time limit. Sociocultural aspects of communication. Exploring the patient’s reaction to the illness or problem.
  • Документ
    Psychology of Communication : course of lectures. Lecture 3. Topic: Presentation skills Topic: Critical thinking. Topic 5
    (Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна) Луценко, Олена Львівна; Lutsenko, O. L.
    Topic 5. Presentation and self-presentation skills: Basic definitions. Impression management. Visual, verbal and nonverbal means. Nervous control. Rehearsals.