Соціологічний факультет
Постійне посилання на розділhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/46
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Документ Східні духовні практики як феномен життєвого світу особистості в полікультурному суспільстві(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2018-10) Зубарєв, О.С.У монографії здійснено концептуалізацію східних духовних практик як феномена життєвого світу особистості в полікультурному суспільстві. Проаналізовано теоретико-методологічні підходи до аналізу життєвого світу в історико-соціологічній ретроспективі. Значну увагу приділено перспективам соціологічної інтерпретації концепції «дійсного світу життя» М. Бахтіна. Запропоновано методологічну схему дослідження життєвого світу Іншого. Здійснено соціологічну концептуалізацію східних духовних практик як феномена життєвого світу, що ґрунтована використанням феноменологічного категоріально-понятійного апарату, та як феномена полікультурного суспільства завдяки зверненню до концепту культурної форми. На підставі результатів авторського соціологічного дослідження, виконаного в тактиці історії життя, проаналізовано біографічно детерміновані ситуації індивідів, що практикують східні духовні практики, типи мотиваційних контекстів звернення до східних духовних практик, а також східні духовні практики як форми тілесної культури в життєвому світі індивіда.Документ Мотиваційні контексти звернення до східних духовних практик у полікультурному суспільстві(ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2015) Зубарєв, О.С.У статті звертається увага на східні духовні практики як феномен сучасного полікультурного суспільства. Обґрунтовується необхідність розглядати східні духовні практики як окремий соціокультурний феномен. Виходячи з цього, автор висуває припущення, що мотиви звернення до східних духовних практик відрізняються від мотивів звернення до релігії та нових релігійних організацій, які досліджує соціологія релігійної конверсії. Щоб перевірити це припущення, автор звертається до матеріалів 30 наративних інтервʼю, проведених із представниками східних духовних практик міста Харкова, та досліджує мотиваційні контексти, в яких повсякденні діячі осмислюють своє звернення до східних духовних практик. У підсумку, автором виділяються сім ідеально-типові мотиваційні контексти звернення до східних духовних практик, а саме: екзистенціальний, телеологічний, кризовий, пізнавальний, валеологічний, презентаційний та трансперсональний. Підкреслюється, що дана типологія розроблена з урахуванням веберівського принципу субʼєктивної інтерпретації та є спробою наблизитися до розуміння причин зростаючої популярності східних духовних практик у сучасному суспільстві.Документ Життєвий світ Іншого та проблема його розуміння у феноменології А. Шюца(ХНУ імені В.Н.Каразіна, 2014) Зубарєв, О.С.У статті актуалізується проблема розуміння життєвого світу Іншого в історико-соціологічній ретроспективі. Автором експлікуються та дискутуються концепції розуміння В. Дільтея, М. Бахтіна, М. Вебера, Ч. Кулі, Дж. Г. Міда, А. Шюца, що є основоположними для «розуміючого напрямку» в соціології. Особлива увага приділяється феноменологічному підходу до життєвого світу Іншого й проблеми його розуміння, розробленому А. Шюцем. Автором проаналізована та осмислена шюцівська концепція біографічно детермінованої ситуації: експліковані такі найважливіші феноменологічні поняття, як «запас наявного знання», «релевантність» (в тому числі поняття тематичної, інтерпретативної та мотиваційної релевантності), «кінцеві області значень», «дія», «проект», «мотив» («мотив-тому-що» та «мотив-для-того-щоб»). На думку автора, представлений категоріально-поняттєвий апарат створює методологічний каркас феноменологічного вивчення життєвого світу Іншого, який може бути застосований в емпіричних дослідженнях конкретних життєвих світів.Документ Концепт «життєвого світу» в історико-соціологічній ретроспективі (теоретико-методологічні підходи другої половини ХХ століття)(ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2015-04) Зубарєв, О.С.У статті аналізуються соціологічні інтерпретації концепту життєвого світу в історико-соціологічній ретроспективі (теоретико-методологічні підходи другої половини ХХ століття). Констатується, що будь-який концепт виникає як відповідь на проблеми теорії та життя й має свою історію, яка може бути досліджена. Автором детально розглядається драматургічний підхід до повсякденного життєвого світу американського соціолога Ірвіна Гофмана, соціально-психологічна версія концепту життєвого світу української дослідниці Олени Злобіної, соціально-філософські експлікації відношення між життєвим світом й системою німецького соціолога-неомарксиста Юрґена Габермаса, концепція «світів та режимів» французьких дослідників Люка Болтанські та Лорана Тевено. Таким чином, у статті реалізується не тільки персоналістський, але й національний підхід до вивчення історико-соціологічного матеріалу. Відмічається, що розглянуті концепції мають спільні суттєві моменти: по-перше, це проблема структурованості життєвого світу й, по-друге, проблема Іншого.Документ Феминизация школы: от истории к современности(2011) Зубарєв, О.С.Документ Стилі чоловічого та жіночого у культурі нашого часу: теоретичний аспект аналізу(2011) Зубарєв, О.С.У статті досліджується феномен стилю як особливий спосіб самовираження особистості. Вказуються основні традиційні характеристики чоловічого та жіночого. З огляду на феномен ідентичності аналізуються стилі чоловічого та жіночого у сучасній культурі.Документ Стигматизация идентичности женщины с онкологией молочной железы: попытка применения драматургического анализа И. Гофмана(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2012) Зубарєв, О.С.Документ Актуалізація соціологічного дослідження східних духовних практик в українському суспільстві(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2012) Зубарєв, О.С.У статті звертається увага на східні духовні практики як феномен полікультурного українського суспільства. Обґрунтовуються теоретичний та практичний аспекти актуальності соціологічного дослідження східних духовних практик в українському суспільстві. Зокрема, акцентується увага на невідповідності традиційного поняттєвого апарату соціології релігії досліджуваному феномену. Пропонується обґрунтування доцільності вивчення східних духовних практик на мікрорівні соціального. В якості теоретико-методологічної бази дослідження розглядається соціокультурний підхід і феноменологічна соціологія.