Перегляд за Автор "Асаула, М.М."
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Етимологічно-мотиваційний аспект вивчення дитячого мовлення на говірковому матеріалі Центральної Слобожанщини (Харківщини)(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2010) Асаула, М.М.Стаття присвячена розгляду етимологічно-мотиваційних особливостей дитячого мовлення Центральної Слобожанщини (Харківщини). Аналізуються лексеми цієї специфічної комунікативної системи: з'ясовується природа (походження) перших дитячих слів, засвідчених у мовленні дітей досліджуваного континууму, визначаються мотиви номінації вокабул „дитячої" сфери. У результаті дослідження встановлено, що лексичні елементи, наявні в мовленні дітей обстежуваного ареалу, - доволі цікавий і різноманітний набір утворень, із-поміж яких маємо як одиниці мотивовані, почасти з цілком прозорою етимологією, так і немотивовані найменування, про появу яких у дитячому мовленні ми можемо лише здогадуватися. The article is devoted to the problem of considering etymologi-cally-motivational peculiarities of children's speech of Central Slobozhanshina (Kharkovshina). The lexemes of this specific communicative system are analyzed: nature (origin) of the first children's words recorded in children's speech of Central Slobozhanshina are studied, the motives of nomination of the vocables of infant sphere are determined. The results of the research prove that the lexical units available in children's speech of Kharkovshina are quite interesting and diverse set of formations, among which we have motivated units sometimes with completely clear etymology and unmotivated names about the appearance of which in children's speech we can only guess.Документ Лексика дитячого спілкування(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2006-04-18) Асаула, М.М.Документ Лексико-семантичні особливості дитячого мовлення Центральної Слобожанщини (Харківщини)(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Асаула, М.М.Стаття присвячена розгляду лексико-семантичних особливостей дитячого мовлення Центральної Слобожанщини (Харківщини). Аналізуються лексеми цієї тематичної групи: визначається їх склад, структурні і семантичні особливості. Результати дослідження доводять, що лексика „дитячого спілкування" центральнослобожанських говорів утворює складну й розгалужену систему номінацій, у межах якої поряд із загальнонародними і специфічними діалектними утвореннями виділяється значна кількість ситуативних оказіоналізмів.Документ Психо-лінгво-вікові особливості дитячого мовлення(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2008) Асаула, М.М.The present article deals with the question of the origin and becoming children’s speech in general and children’s speech of Slobozhanshina in particular. The problem is studied from the point of view of the functionality of the elements from this specific communicative system in the dialectical environment. A new method of considering the main theories of the origin of children’s speech and the most famous approaches to the classification of the main stages of becoming it is proposed. The interaction between the internal natural inclinations and the external conditions of life, in particular the influence of the dialectical environment, in the origin of children’s speech are researched. The conclusion is made that it is necessary to take into consideration all possible factors that influence on the process of the origin and becoming children’s speech.