Перегляд за Автор "Луценко, О.Л."
Зараз показуємо 1 - 20 з 39
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Relationship between features of thinking and the ability to knowledge transfer of students(2013) Lysak, K.A.; Lutsenko, O.L.; Луценко, О.Л.The problems about student’s ability to apply theoretical knowledge in real and non training situations are discussed in the article. The definition of knowledge and knowledge transfer are given, distinctive features of the declarative and procedural knowledge are described. Attention is paid to the efficiency of transfer declarative knowledge to the procedural level. Results of the investigation of relationship between the ability to knowledge transfer and cognitive characteristics of students are presented. The significant connections between ability to knowledge transfer and critical thinking level, level of logical thought and anticipation are shown. The conclusions about future direction of research are made.Документ Аналіз системи потягів жінок, що готуються стати сурогатними матерями(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2011) Луценко, О.Л.; Цокота, В.Р.Статья посвящена исследованию мотивации женщин, готовящихся стать суррогатными матерями. Выборку составили 4 группы исследованных лиц: 1) женщины, включенные в программу суррогатного материнства, 2) женщины без детей, 3) женщины с 1-2 детьми и 4) многодетные матери. Для диагностики мотивации использовалась проективная методика «Тест восьми влечений» Л. Сонди в адаптации Л. Н. Собчик. Выраженность в исследованных группах каждой из шестнадцати тенденций влечений сравнивалась с помощью критерия Крускалла-Уоллеса. В результате выявлено три тенденции влечения, по которым потенциальные суррогатные матери значимо отличаются от женщин с другим типом материнского поведения – контактное влечение, привязанность, которое у суррогатных матерей выражено сильнее, стремление к агрессии, доминантности и стыдливость, застенчивость, которые у суррогатных матерей, наоборот, выражены слабее. Выделяющие суррогатных матерей мотивы зависимости, терпимости и слабой стыдливости позволяют им быть оптимально приспособленными к выбранному виду деятельности. Статтю присвячено дослідженню мотивації жінок, що готуються стати сурогатними матерями. Вибірку склали 4 групи досліджуваних осіб: 1) жінки, які увійшли до програми сурогатного материнства, 2) жінки без дітей, 3) жінки з 1-2 дітьми, 4) багатодітні матері. Для діагностики мотивації використовувалась проективна методика «Тест восьми потягів» Л. Сонді в адаптації Л. М. Собчик. Виразність в досліджуваних групах кожної з шістнадцяти тенденцій потягів порівнювалась за допомогою критерію Крускала-Уолеса. В результаті виявлено три тенденції потягів, за якими потенційні сурогатні матері значуще відрізняються від жінок з іншим типом материнської поведінки – контактний потяг, прихилістість, який у сурогатних матерів виражений сильніше, потяг до агресії, домінування та соромливість, які у сурогатних матерів навпаки, виражені слабкіше. Мотиви, що відрізняють сурогатних матерів – залежність, терпимість та слабка сором’язливість - дозволяють їм бути оптимально пристосованими до обраного виду діяльності. This article is devoted to studying motivation system of women who are ready to became surrogate mothers. The research sample includes 4 groups of respondents: 1) potential surrogate mothers, 2) women without children, 3) women with 1-2 children and 4) having many children mothers. For assessing theirs motivation was used projective method “Test of eight drives” L. Szondi, adopted by L. N. Sobchik. It was made the comparison between all sixteen motive tendencies in the research groups by Kruskal-Wallis ANOVA by Ranks. As a result was fond three motive tendencies by which surrogates significantly differ from women with other maternal behavior: contact drive, attachment, which is higher of surrogates, aggressive drive, dominance and pudency, which are on the contrary lower of surrogates. The motives which differ potential surrogates mothers – dependence, tolerance and impudence – allow them to be optimally adjusted to the activity they have chosen.Документ «Булінг по-дорослому»: психологічні особливості жертв цькування у педагогічному середовищі(2014-07-04) Луценко, О.Л.; Ткачук, К.Є.У статті вивчається ступінь цькування, що шкільні педагоги відчувають на робочому місці, яке може ініціюватися з боку інших педагогів або адміністративного персоналу. В дослідженні булі протестовані 60 вчителів та вихователів двох шкіл м. Харкова (середньої школи та гімназії). Виявлено, що у вивчених школах педагоги зазнають невисокий ступінь необґрунтованих переслідувань. Найбільшою мірою до булінгу вразливі люди тривожні, сенситивні, астенічні, інтровертовані, орієнтовані на гуманістичні цінності. В середньому ступені булінг відчувають особи ригідного, флегматичного типу з конкретним та інертним мисленням. В найменшому ступені булінг сприймають особи шизоідного типу.Документ Булінг у середовищі молодшої школи – соціально-психологічні й особистісні аспекти(2014-07-04) Абсалямова, К.З.; Луценко, О.Л.Метою даної роботи є дослідження соціально-психологічних та особистісних аспектів булінгу в середовищі молодшої школи. Вибірку дослідження склали 100 учнів 2-4 класів та їхні класні керівники. Були використані метод експериментальних задач на заздрість, метод соціометрії, авторська анкета для виявлення основних видів цькування (фізичного, вербального, морального), психодіагностичні методики «Драматичний трикутник» та «Кактус» для виявлення соціальних ролей, рис агресивності, тривожності і демонстративності. Знайдені кореляційні зв’язки схильності до булінгу з заздрістю, негативним емоційним соціальним статусом, роллю «агресора» та «жертви», демонстративністю та тривожністю.Документ Взаємозв’язок схильності до порушень здорової поведінки з антиципацією та типовими особистісними якостями(2012) Габелкова, О.Є.; Луценко, О.Л.Статья посвящена анализу взаимосвязи нарушений здорового поведения с прогностическими способностями и типовыми личностными особенностями молодежи. Выявлено, что чем в большей степени молодые люди склонны нарушать здоровое поведение – тем ниже их прогностические способности. Пренебрежение здоровьем более характерно социально дезадаптированным, агрессивным, конфликтным личностям, а также личностям гипоманиакального типа. Статтю присвячено аналізу взаємозв'язку порушень здорової поведінки із прогностичними здібностями та типовими особистісними якостями молоді. Виявлено, що чим в більшій мірі молоді люди схильні порушувати здорову поведінку – тем нижче їх прогностичні здібності. Нехтування здоров'ям більш характерно соціально дезадаптованим, агресивним, конфліктним особистостям, а також особистостям гіпоманіакального типу. The article is devoted to the analysis of interdependence of healthy behavior violations with prognostic abilities and typical personality features of the youth. It is shown that the more young people are inclined to violate healthy behavior the lower their prognostic abilities are. Health neglect is more typical of socially disadapted, aggressive, contentious individuals as well as the individuals of hypomaniacal type.Документ Використання методу «Аналіз структури особистості» А. Болдуіна в сучасних умовах(2016-11-10) Луценко, О.Л.В статті викладаються особливості використання ідеографічного психодіагностичного методу «Аналіз структури особистості» А. Болдуіна, що був розроблений на основі аналізу листів жінки на ім’я Дженні у 1942р. Метод є інформативним та ефективним для вивчення індивідуальної структури особистості, але він розроблений до появи сучасних інформаційних технологій. У зв’язку з відходженням у минуле паперового листування нами був запропонований спосіб використання даного методу на основі сучасних форм текстового самовираження – електронних щоденників (блогів), постів у соціальних мережах, електронних листів. Метод пройшов успішну апробацію в курсі практикуму з психодіагностики.Документ Вимірювання індивідуальної хвилини як спосіб експрес-оцінки адаптації людини(2017-12-17) Луценко, О.Л.В дослідженні вивчався діагностичний потенціал методу вимірювання індивідуальної хвилини (ІХ) за методом Ф. Халберга. Вибірку з 19 осіб було обстежено за допомогою тесту «Госпітальна шкала тривоги та депресії», тесту Люшера, а також було проведено вимірювання ІХ і варіабельності серцевого ритму. В результаті не було знайдено кореляцій тривалості ІХ з тестовими показниками депресії, тривоги та стресу, але були отримані значущі зв’язки з психофізіологічними показниками адаптації організму. Тобто низька тривалість ІХ може бути експрес-показником зниження адаптаційних резервів та виснаження організму, що може використовуватися для виявлення груп ризику серед представників професій, які характеризуються високими вимогами до психоемоційної стійкості персоналу.Документ Динаміка проявів честі та гідності у студентів різних напрямків навчання в умовах трансформації суспільства(2015-11-16) Венгерова, О.М.; Луценко, О.Л.; Зуєв, І.О.В дослідженні взяли участь 291 студент 1-го та 5-го року навчання. Методом дослідження був «Опитувальник для орієнтовного визначення проявів честі та гідності в поведінці та діяльності особистості» В. В. Рибалко. Завдяки різним термінам тестування було оцінено динаміку показників протягом наступних суспільних трансформацій: грудневих-лютневих подій 2014р. на Майдані Незалежності, м. Київ, анексії півострову Крим (березень-травень 2014р.) та бойових дій на сході України (травень-вересень 2014р.).Документ Динаміка проявів честі та гідності у студентів різних напрямків навчання в умовах трансформації суспільства(2016-06-30) Венгерова, О.М.; Луценко, О.Л.; Зуєв, І.О.Метою дослідження було вивчити прояви честі та гідності у студентів різних напрямків навчання в умовах трансформації суспільства. Використовувався Опитувальник для орієнтовного визначення проявів честі та гідності в поведінці та діяльності особистості В. В. Рибалки. Вибірка: студенти психологічного, біологічного та хімічного факультетів, 291 особа першого та п’ятого курсів. Тестування проводилося з грудня 2013р. по вересень 2014р. Виявлено, що найбільший рівень честі та гідності властивий студентам-біологам через їхню затребуваність на ринку праці. Протягом розглянутого етапу трансформацій спочатку знижувався рівень честі та гідності у психологів та хіміків (взимку та навесні 2014р.), а потім підвищився (у вересні 2014р.). Підвищення честі та гідності у хіміків пов’язується з покращенням політичної ситуації в країні, а у психологів – їхньою активною роллю у волонтерському русі.Документ Еволюційні тенденції неекологічної поведінки та можливості їх проекологічного використання(2019) Луценко, О.Л.У матеріалах конференції розкриваються еволюційні тенденції неекологічної поведінки та можливості їх проекологічного використання.Документ Закономірності психологічної адаптації людини на сучасному етапі еволюції(2019-03-29) Луценко, О.Л.Метою дослідження є виявлення зв’язків сучасних психологічних рис і поведінки людини з її еволюційним минулим та визначення адаптивних функцій даних рис і поведінки як проявів закономірностей психологічної адаптації людини на сучасному етапі еволюції.До основних результатів дослідження належить системне застосування відносно нового для психології еволюційно-психологічного підходу як теоретичного підґрунтя для планування та інтерпретації власних досліджень, що дозволило виявити першоджерела та первинні причини низки актуальних психологічних проблем сучасності. Для детальних досліджень була обрана низка патернів проблемної поведінки зі сфер гендерної, сімейної, політичної психології, психології здоров’я, агресії та когнітивної психології. Показано, що для їх вивчення недостатньо досліджень, які зосереджені на онтогенезі людини, оскільки універсальність у часі та просторі, складність корекції, зв’язок з виживанням та репродукцією вказують на їх філогенетичне походження.Документ Конструювання методики схильності до низької фізичної активності – процедура та результати(2017-05-23) Луценко, О.Л.; Габелкова, О.Є.Стаття присвячена висвітленню процедури та результатів конструювання методики схильності до низької фізичної активності. Вибірку дослідження склали 286 осіб, які були студентами денного та заочного відділень різних факультетів Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна віком від 17 до 43 років, з яких 163 жінки та 123 чоловіка. В результаті проведених досліджень сконструйовано психодіагностичну методику, яка за типом є особистісним опитувальником. Вона відповідає психометричним вимогам валідності, надійності, дискримінативності, оснащена нормами для чоловіків та жінок молодого віку. Методика може ефективно використовуватися в межах психології здоров’я, психології праці, психологічного консультування, реабілітації, психосоматики.Документ Конфлікти поєднання родів: «Невістка – чужа кістка» та їх еволюційно-психологічне пояснення(2015-11-16) Луценко, О.Л.В статті розглядаються відносини між батьками чоловіка/дружини та їх невістками і зятями. На вибірках з 30 молодих та 50 сімей похилого віку були вивчені їхні відношення методом особистісного диференціалу, особистісні особливості учасників відносин методами Біографічного опитувальника і тесту «Рівень суб’єктивного контролю», а також зв'язок цих змінних. Виявлено, що відносини відповідають закономірностям, передбаченим в межах еволюційно-психологічного підходу.Документ Документ Лекція №2. Історія світової та вітчизняної психодіагностики(2010) Луценко, О.Л.Документ Лекція №3. Поняття тесту. Шкалювання. Репрезентативність. Етапи створення тесту(2010) Луценко, О.Л.Документ Лекція №4. Класифікація тестів. Конструкт тесту. Методи конструювання тестів(2010) Луценко, О.Л.Документ Лекція №5. Аналіз завдань. Дискримінативність тесту. Надійність(2010) Луценко, О.Л.Документ Лекція №6. Валідність тесту. Факторизація тесту(2010) Луценко, О.Л.Документ Лекція №7. Стандартизація та адаптація тесту уніфікація(2010) Луценко, О.Л.