Навчальні видання. Навчально-науковий інститут комп’ютерної фізики та енергетики
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Навчальні видання. Навчально-науковий інститут комп’ютерної фізики та енергетики за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 68
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Аварії та надзвичайні ситуації. Потенційно-небезпечні об’єкти та плани локалізації надзвичайних ситуацій : Методична розробка для проведення семінарського заняття(Х. : ХНУ, 2012-09) Квітковський, Ю.В.Цілі заняття: 1. Навчальна – закріплення знань студентів щодо викладеного теоретичного матеріалу, напрацювання вмінь оцінювати ефективність при обґрунтуванні заходів щодо удосконалення заходів безпеки. 2. Розвиваюча – роз’яснення студентам ролі і місця підрозділів МНС України в забезпеченні безпеки населення та територій під час виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. Надати навички використання нормативної і науково–технічної літератури. 3. Виховна – становлення державного підходу до навчання, формування високих моральних якостей студентів.Документ Аналіз ризику виникнення небезпеки : методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.Мета роботи – ознайомитися з методикою проведення аналізу ризику виникнення небезпек.Документ Аналітична геометрія. Схеми, таблиці та задачі: Методичні вказівки до курсу „Аналітична геометрія” для студентів першого курсу спеціальностей фізико-математичного напряму(Х.: ХНУ, 2007) Нємченко, К.Е.Методичні вказівки з вивчення курсу „Аналітична геометрія. Схеми, таблиці та задачі” створено для студентів першого курсу спеціальностей фізико-математичного напряму Особливістю курсу є те, що він призначений для студентів, які в подальшому спеціалізуються в різних галузях знань. Серед них є і майбутні фахівці з теоретичної фізики, фізики-експериментатори, програмісти й медичні фізики. З цієї причини автор намагався зробити в посібнику кілька рівнів складності (або строгості). До підрозділів додано по одній або дві задачі, що є в деякому сенсі класичними, і без них не може обходитися жодний курс аналітичної геометрії. До кожного розділу, відповідно до вимог Болонського процесу, додано справи для самоперевірки, задачі середнього рівня складності, а також завдання підвищеної складності для самостійного дослідження (індивідуальні навчально-дослідні завдання).Документ Анотація дисципліни «Безпека життєдіяльності» (для студентів технічного профілю)(Кафедра БЖД. Фізико-енергетичний факультет Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, 2012-09) б/аНавчальна дисципліна «Безпека життєдіяльності» є нормативною дисципліною, що включається в навчальні плани як самостійна дисципліна обов’язкового вибору. Вона зберігає свою самостійність за будь-якої організаційної структури вищого навчального закладу.Документ Анотація дисципліни «Цивільний захист» (для студентів технічного профілю)(Фізико-енергетичний факультет Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, 2012-09) б/аНавчальна дисципліна «Цивільний захист» є нормативною дисципліною, що включається в навчальні плани як самостійна дисципліна обов’язкового вибору. Вона зберігає свою самостійність за будь-якої організаційної структури вищого навчального закладу. Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни «Цивільний захист» визначений державними вимогами (спільний наказ Міністерства освіти і науки України, Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 21.10.2010 року, № 969/922/216 «Про організацію та вдосконалення навчання з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності та цивільного захисту у вищих навчальних закладах України») і складає 36 академічних годин (1,0 кредит EСTS), з яких 18 годин відведено на аудиторні заняття, 18 годин – самостійна робота студентів. У процесі опанування навчальним матеріалом студенти виконують розрахунково-графічну роботу. Форма підсумкового контролю знань – диференційований залік.Документ Безпека у місті (засоби самопорятунку) “Багатоосновні вузли” : для самостійного вивчення(Кафедра БЖД. Фізико-енергетичний факультет Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, 2012) б/аДокумент Визначення параметрів безпечної евакуації людей з будівель. Видача завдання на розрахунково-графічну роботу : Методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ, 2012-09) Квітковський, Ю.В.Цілі заняття: 1. Навчальна – ознайомлення студентів з поняттям про шляхи евакуації, з елементами евакуаційних шляхів та правилами їх улаштування, видати індивідуальні завдання на виконання розрахунково-графічної роботи. 2. Розвиваюча – роз’яснення студентам методики розрахунку необхідного часу евакуації людей з приміщення під час пожежі, порядку користування відповідними нормативними документами щодо улаштування шляхів евакуації 3. Виховна – становлення державного підходу до навчання, формування високих моральних якостей студентів.Документ Влияние тяжёлых металлов на человека и окружающую среду(Кафедра БЖД. Физико-энергетический факультет Харьковского национального университета имени В.Н. Каразина, 2012) б/аТяжелые металлы (ртуть, свинец, кадмий, цинк, медь, мышьяк) относятся к числу распространенных и весьма токсичных загрязняющих веществ. Они широко применяются в различных промышленных производствах, поэтому, несмотря на очистные мероприятия, содержание соединения тяжелых металлов в промышленных сточных водах довольно высокое. Наиболее активно накапливаются металлы в морской воде. Поэтому морепродукты, способные концентрировать загрязнения до угрожающих здоровью человека уровней, вызывают тревогу и обуславливают проблему безопасности пищи. Большие массы соединений тяжелых металлов поступают в океан через атмосферу. Металлы - токсиканты вездесуще: в различных формах они могут загрязнять все три области биосферы - воздух, воду и почву. Свинец, кадмий, ртуть входят в тройку тяжелых металлов, представляющих наибольшую опасность для человека и окружающей среды. Свинец, кадмий, ртуть входят в группу тяжёлых цветных металлов которая включает в себя: Сu, Ni, Co, Pb, Sn, Zn, Cd, Bi, Sb, Hg. ( медь, никель, кобальт, свинец, цинк, кадмий, висмут, сурьма, ртуть).Документ Вплив факторів соціального середовища на людину : методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.Мета роботи – навчитися оцінювати вплив колективу як соціального мікросередовища на людину, ознайомитися з методиками визначення соціально-психологічного клімату в колективі й рівня комунікабельності його членів.Документ Ергономічна оцінка робочого місця : методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.Мета роботи – ознайомитися з принципами і методами ергономічної оцінки робочого місця.Документ Загальні принципи надання першої долікарської допомоги постраждалим : методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.Мета роботи – засвоїти практичні методи надання першої допомоги потерпілим.Документ Законы и нормативные акты : лекция(Кафедра БЖД. Физико-энергетический факультет Харьковского национального университета имени В.Н. Каразина, 2012) б/аДокумент Здоров'я і механізми його підтримки : методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.Мета роботи – вивчити поняття здоров’я, імунітет, основні механізми підтримки здоров’я, за допомогою тестових методик дати суб'єктивну оцінку свого здоров'я та імунітету.Документ Контроль знань «Моделювання спряженого теплообміну»(Х. : ХНУ, 2012-09) АльохінаДокумент Концепція безпеки міста Харкова : семінарське заняття(Кафедра БЖД. Фізико-енергетичний факультет Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, 2012) б/аКонцепція безпеки Харкова презентує систему поглядів на мету, задачі, основні принципи і напрямки діяльності у галузі забезпечення безпеки розвитку міста, життя і здоров'я населення, його прав і свобод в умовах можливих зовнішніх і внутрішніх небезпек і загроз. Вона є основою для: розробки стратегії забезпечення безпеки Харкова; вдосконалення і подальшого розвитку нормативно-правової бази забезпечення безпеки особи, суспільства, міста.Документ Лекція №1 : Загальні відомості про навчальну дисципліну «Цивільний захист»(Х. : ХНУ, 2012-09) Квітковський, Ю.В.Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України, Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 21.10.2010 року, № 969/922/216 «Про організацію та вдосконалення навчання з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності та цивільного захисту у вищих навчальних закладах України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 листопада 2010 р. за N 1057/18352 у вищих навчальних закладах України введено навчальну дисципліну «Цивільний захист». Дисципліни введено для всіх спеціальностей і напрямів підготовки за освітньо-кваліфікаційними рівнями "спеціаліст" та "магістр". [1] Наведений наказ підтверджує зростання важливості вивчення дисциплін відповідного напрямку для сучасного суспільства.Документ Лекція №1 : Загальні положення. Категорійно-понятійний апарат з безпеки життєдіяльності, таксономія небезпек. Ризик як кількісна оцінка небезпек(Х. : ХНУ, 2012-09) Адаменко, М.І.Людина та її здоров’я – найбільша ценність держави, яка докладає великих зусіль, створюючи умови безпечної життєдіяльності людини як у середовищі мешкання, так і у середовищі праці. Безпека життєдіяльності (БЖД) – це нова науково-практична дисципліна про шляхи формування системи комфортної та безпечної взаємодії людини з довкіллям. Головне завдання цієї науки полягає у розробці методів виявлення, ідентифікації та прогнозування шкідливих факторів довкілля, а також вивчення їх несприятливого впливу на людину, біосферу та довкілля у самому широкому розумінні цього слова. В межах цієї науки розробляються заходи і способи захисту людей і об’єктів народного господарства в умовах виникнення надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру.Документ Лекція №2 : Безпека людини в системі «Людина – життєве середовище»(Х. : ХНУ, 2012-09) Адаменко, М.І.Під системою розуміють таку сукупність елементів, взаємодія між якими адекватна меті, що стоїть перед системою. Бінарна система «людина-середовище» багатоцільова. Основне завдання, що стоїть перед даною системою, ¾ безпека, тобто ненанесення шкоди здоров’ю людини. Природно, що кожна система має і деяку чисто технологічну мету, пов’язану із досягненням визначеного наперед заданого результату. Перед людьми, що створюють системи стоїть складне завдання узгодження мети різних напрямів та усунення протиріч між цими напрямами. У рамках даного викладення розглядаються умови забезпечення тільки однієї мети ¾ безпеки. Досягнення безпеки системи «людина-середовище» у тому випадку, якщо будуть системно ураховані особливості кожного елементу, що входить у систему.Документ Лекція №2: Етапи формування системи цивільного захисту в Україні(Х. : ХНУ, 2012) Квітковський, Ю.В.Бурхливий науково-технічний прогрес, особливо в другій половині XIX сторіччя, сприяв не тільки підвищенню виробництва, росту матеріального добробуту та інтелектуального потенціалу суспільства, але й значно підвищив можливість аварій великих технічних систем. Разом з тим економічні, духовні, релігійні, етнічні та інші суперечки спричинили в цей період до великої кількості війн та збройних конфліктів. Незважаючи на те, що міжнародна обстановка останнім часом стабілізується, однак військова загроза для більшості країн залишається і кількість збройних конфліктів зростає. Зростання кількості і розширення масштабів надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, які викликають значні матеріальні та людські втрати, роблять вкрай актуальною проблему забезпечення безпеки в природно-техногенній та екологічній сфері. За останні 30 років в природних катастрофах загинуло більше 4 млн. осіб, а кількість постраждалих перевищила 3 млрд. осіб. Прямі економічні збитки склали більш, як 400 млрд. доларів. Серйозні занепокоєння викликає стан техногенної безпеки, оскільки техногенні катастрофи призводять до загибелі великої кількості людей. Мабуть, стратегія техногенної безпеки в найближчий час суттєво не зміниться. Це районування територій за ступенями ризику, здійснення заходів з попередження аварій і техногенних катастроф, підготовка сил для ліквідації наслідків, участь у державному контролі з питань техногенної безпеки, соціальний захист постраждалого населення.Документ Лекція №3 : Природні загрози та характер їх проявів і дії на людей, тварин, рослин, об’єкти економіки(Х. : ХНУ, 2012-09) Адаменко, М.І.До природних небезпек відносяться стихійні явища, які являють безпосередню загрозу для життя та здоров’я людей. Наприклад, землетруси, виверження вулканів, снігові лавини, селі, зсуви, каменепади, повені, шторми, цунамі, тропічні циклони, смерчі, блискавки, тумани, космічні випромінювання і багато інших явищ. Будучи природними феноменами життя та розвитку природного середовища вони в той же час сприймаються людиною як аномальні. У безпеці життєдіяльності розглядаються не всі природні катастрофи і стихійні явища, а лише ті з них, які можуть завдати шкоди здоров’ю або призвести до загибелі людей.