Наукові роботи. Факультет психології
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/710
Статті.
Переглянути
10 результатів
Результати пошуку
Документ Зв’язок особливостей планування життєвого шляху з рівнем невротизації у жінок різних сексуальних орієнтацій.(Київ, 2021, 2022) Луценко, Олена Львівна; Габелкова, Ольга ЄвгенівнаМета дослідження - виявити, наскільки жінки, що відносяться до сексуальних меншин (СМ), відрізняються в образі і плануванні життя від гетеросексуальних жінок, та як це пов’язано з рівнем невротизації, що їм властивий. Проблема психологічного стану представниць СМ є практично не дослідженою в Україні. Представниці СМ потенційно психологічно більш уразливі через стигматизацію та агресивне ставлення до них представників гетеросексуальної більшості, в тому числі, найближчих родичів. Методи дослідження: анкета щодо життєвих планів; графічна методика оцінки значущості минулого, теперішнього, майбутнього; Шкала для психологічної експрес-діагностики рівня невротизації Л.І. Вассермана. Вибірку дослідження склали 50 жінок гетеросексуальної орієнтації, 76 бісексуалок та 36 лесбіянок. Діапазон віку 16-46 років, медіана віку – 23 роки. В результаті дослідження були виявлені найбільш вразливі аспекти життєвого планування представниць СМ, які стосуються низьких очікувань створення власної сім'ї; коротшого очікуваного життєвого шляху і більш високої ймовірності суїциду. При цьому представниці СМ мають значимо більше сексуальних партнерів. Це можна пояснити меншим тиском стримуючих соціально-культурних стереотипів поведінки всередині співтовариства СМ у порівнянні з традиційними відносинами чоловіків і жінок та еволюційно успадкованою схильністю до більш широкого кола сексуальних контактів. Рівень невротизації на найменшому рівні зафіксовано у жінок з традиційною сексуальною орієнтацією, значуще вище він у лесбійок, на найбільш високий – у бісексуальних жінок. Це відображує дезадаптованість представниць СМ в суспільстві, де переважаюча гетеросексуальна більшість негативно ставиться до різноманітності існуючих сексуальних орієнтацій. Обмеження дослідження можуть полягати у невеликому обсязі досліджених груп та їх нерівномірності. У подальшому планується вивчити особистісні особливості та ціннісну сферу представниць СМ, щоб виявити, наскільки вони пов’язані з сексуальною орієнтацією та життєвими планами. Можливість використання результатів дослідження для підвищення якості психологічної допомоги та обізнаності суспільства становить практичну значущість дослідження. Результати роботи можуть вплинути на збільшення толерантності, інклюзії та прийняття різноманітності в Україні.Документ Еволюційні тенденції неекологічної поведінки та можливості їх проекологічного використання(2019) Луценко, О.Л.У матеріалах конференції розкриваються еволюційні тенденції неекологічної поведінки та можливості їх проекологічного використання.Документ Сімейне насильство на адресу дітей: наслідки для психічного здоров’я(2018-11-27) Луценко, О.Л.На сьогоднішній день опубліковано дуже багато наукової літератури (україномовної, російськомовної, англомовної тощо) щодо психічних наслідків сімейного насильства у дітей і розібратися в ній доволі складно – здається майже будь-які аспекти психіки та поведінки дитини можуть бути порушені. Тому ми поставили за мету окреслити певну логіку цих порушень, яка, на нашу думку, допоможе фахівцю краще орієнтуватися у проблемі та планувати діагностичну і психокорекційну роботу.Документ Психологічні механізми вибору політичних лідерів(2016-06-30) Кириленко, Г.О.; Луценко, О.Л.У статті представлені результати дослідження на прикладі конкретних політичних діячів особливостей дії таких психологічних механізмів вибору політичних лідерів, як: ціннісного механізму, механізму ідентифікації та механізму взаємозв’язку особистісних рис виборця з типом лідера, якому надається перевага. Дослідження показало наявність відмінностей у цінностях та особистісні розбіжності між групами прибічників політичних лідерів. Виявлено прояви механізму ідентифікації політика, якому надається перевага, з бажаним емоційним станом у виборців.Документ Динаміка проявів честі та гідності у студентів різних напрямків навчання в умовах трансформації суспільства(2015-11-16) Венгерова, О.М.; Луценко, О.Л.; Зуєв, І.О.В дослідженні взяли участь 291 студент 1-го та 5-го року навчання. Методом дослідження був «Опитувальник для орієнтовного визначення проявів честі та гідності в поведінці та діяльності особистості» В. В. Рибалко. Завдяки різним термінам тестування було оцінено динаміку показників протягом наступних суспільних трансформацій: грудневих-лютневих подій 2014р. на Майдані Незалежності, м. Київ, анексії півострову Крим (березень-травень 2014р.) та бойових дій на сході України (травень-вересень 2014р.).Документ Залежність актуалізації ресурсів саморозвитку особистості студентів від типу та рівня рефлексивності(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2014) Зімовін, О.І.У статті представлено результати емпіричного дослідження впливу рефлексивності на актуалізацію ресурсів саморозвитку особистості студентів. Наведено регресійні рівняння, які моделюють вплив типів рефлексивності на актуалізацію ресурсів саморозвитку та дозволяють прогнозувати зміни у цій системі у залежності від змін рівня вираженості рефлексивності. Показано, що в якості основного фактору актуалізації ресурсів саморозвитку особистості студентів виступає рефлексія взаємовідносин із іншими людьми. Встановлено залежність як структурної організації актуалізації ресурсів саморозвитку особисті, так і функціональної ролі рефлексії у цій організації від загального рівня рефлексивності.Документ Явище булінгу як деструктивний феномен у середовищі середньої школи(2014-07-04) Абсалямова, К.З.; Луценко, О.Л.Метою статті є дослідження проявів соціальних та особистісних особливостей учасників булінгу (цькування) в середовищі середньої школи. Вибірка: 97 учнів 5-7 класів загальноосвітньої школи та їхні класні керівники. Методи: анкети щодо проявів булінгу для дітей та класних керівників, метод соціометрії, тест «Драматичний трикутник», Адаптований модифікований особистісний опитувальник Р. Кеттела для дітей, проективна методика «Малюнок неіснуючої тварини». Знайдені та пояснені зв’язки проявів булінгу з соціометричними показниками, соціальними ролями, властивостями особистісними.Документ «Булінг по-дорослому»: психологічні особливості жертв цькування у педагогічному середовищі(2014-07-04) Луценко, О.Л.; Ткачук, К.Є.У статті вивчається ступінь цькування, що шкільні педагоги відчувають на робочому місці, яке може ініціюватися з боку інших педагогів або адміністративного персоналу. В дослідженні булі протестовані 60 вчителів та вихователів двох шкіл м. Харкова (середньої школи та гімназії). Виявлено, що у вивчених школах педагоги зазнають невисокий ступінь необґрунтованих переслідувань. Найбільшою мірою до булінгу вразливі люди тривожні, сенситивні, астенічні, інтровертовані, орієнтовані на гуманістичні цінності. В середньому ступені булінг відчувають особи ригідного, флегматичного типу з конкретним та інертним мисленням. В найменшому ступені булінг сприймають особи шизоідного типу.Документ Уявлення про майбутні сімейні стосунки у жінок з нетрадиційною сексуальною орієнтацією(2014-07-04) Романків, Н.О.; Луценко, О.Л.Статтю Романків Н.О., Луценко О.Л. присвячено вивченню психології життєвого шляху та уявлень про майбутні сімейні відносини у жінок з нетрадиційною сексуальною орієнтацією. В дослідженні взяли участь 79 жінок: 35 - з традиційною, 29 - з одностатевою та 15 - з подвійною сексуальною орієнтацією. В якості методів використані напівструктуроване інтерв’ю та контент аналіз. Виявлено, що всі групи досліджуваних з нетрадиційною сексуальною орієнтацією страждають від неприйняття з боку суспільства та вимушені «жити подвійним життям». Лесбійки уявляють власне майбутнє лише з партнером тієї ж статі, бісексуалки недостатньо визначені та можуть обрати й традиційний шлюб, гетеро сексуальні жінки уявляють класичну модель родинного життя, що їх очікує в майбутньому.Документ Булінг у середовищі молодшої школи – соціально-психологічні й особистісні аспекти(2014-07-04) Абсалямова, К.З.; Луценко, О.Л.Метою даної роботи є дослідження соціально-психологічних та особистісних аспектів булінгу в середовищі молодшої школи. Вибірку дослідження склали 100 учнів 2-4 класів та їхні класні керівники. Були використані метод експериментальних задач на заздрість, метод соціометрії, авторська анкета для виявлення основних видів цькування (фізичного, вербального, морального), психодіагностичні методики «Драматичний трикутник» та «Кактус» для виявлення соціальних ролей, рис агресивності, тривожності і демонстративності. Знайдені кореляційні зв’язки схильності до булінгу з заздрістю, негативним емоційним соціальним статусом, роллю «агресора» та «жертви», демонстративністю та тривожністю.