Наукові роботи. Філологічний факультет
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/598
Переглянути
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Авторство української «Енеїди» в аспекті духовних тенденцій доби(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2006) Борзенко, О.І.In this article the role of reader's part of the art communication in creation of Ukrainian "Eneida" is studied.Документ Декадентські тенденції в ліричній поезії Лесі Українки(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2010) Борзенко, О.І.Статтю присвячено осмисленню декадентських тенденцій у ліриці видатної української поетеси Лесі Українки. Враховано особливості літературної епохи модернізму. Схарактеризовано вияви мотиву смерті в її ранній творчості. Особливу увагу звернено на взаємодію в ліриці Лесі Українки мотивів смерті і краси, розглянуто характерну для декадансу образність. In this article the tendencies of decadence in the poetry of Lesya Ukrainka are explored. A problem is explored in close communication with the features of culture of modernism. The displays of motif of death in early creation of poetess are explored also. To the comprehension of motif of beauty in the lyric poetry of Lesya Ukrainka the special attention is spared.Документ Квітчин нарис «Головатий» і Шевченкове послання «До Основ’яненка»: два погляди на українську історію(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2013) Борзенко, О.І.У статті звернено увагу на особливості літературного діалогу Г. Квітки і Т. Шевченка. Об’єктом вивчення стали Квітчин нарис «Головатий» та Шевченків відгук на цей твір – поетичне послання «До Основ’яненка». Аналіз засвідчив суттєві розбіжності в ідейно-естетичних пріоритетах згаданих авторів. У сентименталіста Г. Квітки переважає погляд на минуле народу як на сукупність приватних історій окремих людей, що творили спільне майбутнє. У романтика Т. Шевченка створено узагальнено-символічний образ козацької минувшини як золотої доби національного буття. The article investigates the characteristics of the literary dialogue G. Kvitka and T. Shevchenko. The analysis showed significant differences of their ideological and aesthetic views. G. Kvitka distinguished himself as a sentimentalist. He considers the past of the people as a collection of stories of individuals involved in the crea-tion of a common future. Shevchenko is a romantic. His work created a symbolic image of the Cossack past as an ideal period in the life of the Ukrainian people.Документ Культурно-естетичні особливості української літератури перших десятиліть XIX ст. (До проблеми становлення нового українського письменства)(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2005) Борзенко, О.І.В статье исследуются культурно-эстетические особенности украинской литературы первых десятилетий XIX века. The peculiarities of the Ukrainian literature of the first decades of XIX century are studied in this article.Документ Малоросійський літератор у горизонті імперської культури (П. Гулак-Артемовський у 30-40-х pp. XIX ст.)(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2008) Борзенко, О.І.В статье исследуются особенности художественно-психологического профиля известного писателя П. Гулака-Артемовского.Документ Образ поета в ліричному циклі Лесі Українки «Ритми»(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2012) Борзенко, О.І.У статті досліджується авторська концепція поета, виражена в циклі «Ритми». Враховано своєрідність авторської міфопоетичної картини світу, в якій поет набуває рис натхненного творця, а слово стає вагомим засобом в упорядкуванні ритмів особистісного мікрокосму. Встановлено зв’язки авторського міфу Лесі Українки з архаїчною міфологією та його залежність від модерністського міфотворення. В статье изучается поэзия Леси Украинки. Особое внимание уделяется циклу стихотворений «Ритмы». В этих стихотворениях важную роль играют размышления о предназначении поэта. В исследовании рассматриваются особенности авторского мифа. Прослеживаются способы использования архаического мифа про поэта, устанавливаются связи поэзий цикла «Ритмы» с модернистским мифотворчеством. In the article the poetry of Lesya Ukrainka is explored. The special attention is spared to the cycle of the poems «Rhythms». In these poems important part is acted by the reflections about destiny of poet. A poet is provided with a prophetic gift. A poetic word can change a world. Lesya Ukrainka actively uses symbolism, forms a myth about poet-prophet.Документ Портрети Г. Квітки-Основ’яненка в контексті міфологізованої біографії(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2012) Борзенко, О.І.У статті на матеріалі прижиттєвих портретних зображень досліджується рецепція особистості відомого письменника Г. Квітки-Основ’яненка. Особливу увагу приділено встановленню кореляцій візуальних образів із культурним, біографічним та літературним контекстом. Осмислюється факт спрощення образу письменника та адаптації його до очікувань читацької аудиторії, почасти навіяних літературними творами автора. В статье на материале портретных изображений исследуется рецепция личности известного украинского писателя Г. Квитки-Основьяненко. Особое внимание уделяется установлению корреляций визуальных образов с культурным, биографическим и литературным контекстом. Осмысливается факт адаптации образа писателя к ожиданиям читательской аудитории, частично сформированным под влиянием литературных произведений автора. In the article the reception of the known Ukrainian writer G. Kvitka-Osnovsanenko is explored. The special attention is spared to establishment of correlations of visual appearances with a biographic and literary context. The fact of adaptation of appearance of writer to expectations of readers is explored, partly formed under influencing of literary mask of author.Документ Початковий етап нового українського письменства в науково-критичному осмисленні(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2007) Борзенко, О.І.В статье исследуется научно-критическое освещение проблемы формирования новой украинской литературы. In this article is studied the scientifically-critical reflection of the problem of new Ukrainian literature formation.Документ Проблема читача в осмисленні Олександра Білецького(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Борзенко, О.І.У статті досліджується концепція читача у літературознавчій спадщині видатного вченого Олександра Білецького. Показано, що науковець в осмисленні ролі читача значною мірою спирався на теоретичні здобутки харківської філологічної школи. Він запропонував власний кваліфікований погляд на роль читача у процесі художньої комунікації, обґрунтував типологію «читачів-сучасників» та «читачів-нащадків». Оригінальною знахідкою Білецького є запровадження дефініції «читача, що взявся за перо».Документ Своєрідність засвоєння народного слова на початковому етапі нової української літератури(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2007) Борзенко, О.І.В статье исследуются особенности формирования новой украинской литературы. The manifestation of sentimentalistic tendencies during the new Ukrainian literature formation is studied in this article.Документ Сентименталізм і становлення нової української літератури(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2006) Борзенко, О.І.В статье исследуются проявления сентименталистских тенденций в процессе становления новой украинской литературы. The manifestation of sentimentalistic tendencies during the new Ukrainian literature formation is studied in this article.Документ Тарас Шевченко та його літературні попередники(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Борзенко, О.І.У статті досліджуються стосунки Т. Шевченка з його літературними попередниками. Враховується точка зору Ю. Шереха, згідно з якою автор «Кобзаря» в оцінці своїх попередників поєднував пошану й заперечення. Розкриваються особливості міжкультурного контексту, що пов'язаний із розбіжностями просвітницького та романтичного поглядів на народ і його мову. Залучається також комплекс ідей Кирило-Мефодіївського братства, що дозволяє точніше відтворити складну конфігурацію стосунків Т. Шевченка з І. Котляревським, П. Гулаком-Артемовським, Г. Квіткою-Основ'яненком.Документ Творчість П. Гулака-Артемовського в аспекті національної ментальності(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2006) Борзенко, О.І.В статье исследуется творчество известного украинского писателя П. Гулака-Артемовского в аспекте национальной ментальности. The creativity of P. Gulak-Artemovski is studying in this article in connection with the problem of new Ukrainian literature formation.