Наукові роботи. Філологічний факультет
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/598
Переглянути
7 результатів
Результати пошуку
Документ Структурно-семантичні особливості лірницьких молитов(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2012) Філон, М.І.; Хомік, О.Є.У статті розглянуто особливості семантики та структури лірницьких молитов як одного з важливих жанрових різновидів репертуару народних співців. Визначено зв'язок молитов з окремими апокрифічними мотивами, схарактеризовано особливості мовної організації аналізованих текстів, координати взаємодії народнорелігійного та язичницького світоглядів. The article considers semantics and structure peculiarities of lyrist prayers as one of the most important genre variety of varieties of folk singer repertory. The connection of the prayers with certain apocryphal motifs is defined; language structure peculiarities of the texts linguistic anylised as well as interaction coordinates of folk-religious and heathen outlook are characterized.Документ Семантика словообразу краса в архаїчних текстах української народної словесності(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2011) Філон, М.І.; Губарева, Г.А.У статті розглянуто функціонально-семантичні особливості словообразу краса в архаїчних текстах української народної словесності. Наголошено на зумовленості давніх шарів значень аналізованого образу міфологічними ві¬руваннями, визначено його місце в конструюванні фрагментів міфологічної і фольклорної картин світу й указано на органічний зв'язок з ключовим для української народної культури образом жінки.Документ Поезія Б. Грінченка «Перша жінка (народна легенда)»: міфологічні витоки, ідейно-художні особливості(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2009) Калашник, В.С.; Філон, М.І.У статті розглянуто особливості авторської рецепції української народної легенди про першу жінку в поетичному творі Б. Грінченка. Визначено й схарактеризовано смислові домінанти поезії «Перша жінка (народна легенда)» та мовні засоби їх вираження. Наголошено на художній концептуалізації фольклорного заголовного образу як символу недосяжного ідеалу жінки. It the article, the features characterizing the author's reception of the Ukrainian folk legend about the first woman in the poetic work by B. Hrinchenko are considered. The semantic dominants of the poem "The First Woman (a Folk Fegend)" and the lingual means of their expression are defined and characterized. The poetic conceptualization of the title folk image as a symbol of inaccessible feminine ideal is emphasized.Документ Зі спостережень над лексикою і поетикою плачу Ярославни: а ркучи (аркучи?)(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2006) Філон, М.І.Статья посвящена анализу звуковой формы и содержания одного из слов, которое является чрезвычайно важным для определения семантической организации плача Ярославны. The article deals with the analysis of phonetic form and intension of a word which is crucial for determining semantic organization of the Weeping of Yaroslavna.Документ Українська поезія XX століття в наукових студіях Ю. Шевельова: від Тичини - до Стуса(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Калашник, В.С.; Філон, М.І.Стаття містить аналіз лінгвопоетичної концепції Юрія Шевельова, започаткованої його кандидатською дисертацією про стиль лірики П. Тичини й глибинно виявленої в статті - передмові до збірки «Палімпсести» В. Стуса. Схарактеризовано основні ідеї науковця щодо мовної форми та змісту програмової та непрограмової поезії. Підкреслено дотримання дослідником принципу науковості філологічного пізнання, незалежності від ідеологічних доктрин часу.Документ Карий у художніх світах української словесності(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Губарева, Г.А.; Філон, М.І.У статті розглянуто функціонально-семантичні особливості епітета карий як важливого складника означального простору української словесності ХІХ-ХХ століть. Виявлено й схарактеризовано семантику карого в українській народній пісні. Простежено способи й форми його індивідуально-авторської рецепції. Досліджено структурні та семантичні перетворення означення карий в індивідуальних художніх системах, окреслено епітетну парадигму з аналізованим словом, описано його символіку й текстотвірні функції.Документ «Заповіт» українського поета-пророка(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Філон, М.І.У статті на основі осмислення й узагальнення виробленого в шевченкознавстві досвіду прочитання поезії «Як умру, то поховайте» зроблено спробу розглянути структурно-семантичну організацію твору, в якій виявляються закономірності авторської художньої концептуалізації життя і яка відбиває особливості Шевченкового поетичного коду. Розглянуто рух поетичної думки автора у її синтагматичному втіленні, схарактеризовано смислові імплікації та модальності художніх образів, наголошено на особливостях символічної репрезентації ідейного змісту твору.