Наукові роботи. Філологічний факультет
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/598
Переглянути
273 результатів
Результати пошуку
Документ Автоекзекуція як літературний жанр(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна; філологічний факультет, 2002-06-11) Кисіль, Віктор ВасильовичСтаття присвячена появі пародії «Автоекзекуція» Едварда Стріхи, що з'явилася в «журналі-місячнику марксистської критики та бібліографії» «Критика» (1930, № 5). Цей останній виступ Едварда Стріхи пародіює покаянні листи, що з'явмлися в українській періодиці після викриття СВУ восени 1929 р.Документ Покаянний лист як літературний жанр української літератури 1920-х – поч. 1930-х рр.(Інститут філології Бердянського державного педагогічного університету, 2008-07-11) Кисіль, Віктор ВасильовичАвтор статті розглядає умови появи в українській літературі 1920-х років жанру покаянного листа. Також у статті вирізняються типологічні риси покаянного листа як жанру.Документ Мифопоэтическое пространство и текст в концепции В.Н. Топорова(НовГУ, 2004) Калюжный, Владимир Николаевич; Калюжний, Володимир МиколайовичКритично аналізується стаття В.М. Топорова «Простір і текст». Ставиться під сумнів як просторовість тексту, і трактування простору як тексту. Звертається увага на штучність використання математичної символікиДокумент О художественности неигрового кинотекста(Киев-Харьков : El topos Сinema Club Foundation, 2009) Калюжный, Владимир Николаевич; Калюжний, Володимир МиколайовичУ першій частині статті намічено загальний підхід до аналізу кінотворів. У ігровому кіно матеріал двоступінчастий. Перший ярус – це рівень театральної вистави. Другий утворений знятим матеріалом. Двоскладовим виявляється і образ (сюжет). Художність такого роду тексту є більш ємною. Матеріал неігрового кіно менш пластичний: це правда життя. Роль автора не постановчого фільму значно трансформується. Це, начебто, авторство другого порядку. У другій частині статті загальні міркування застосовуються до фільму Ірини Гедрович "Фотоаматор". Зазначається, що у структурному плані домінує концепт "кінця", а основною опозицією виступає ЖИТТЯ-СМЕРТЬ.Документ Летние дни, или Утопленник (по рассказу Л. Добычина “Лидия”)(Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2002) Калюжный, Владимир Николаевич; Калюжний, Володимир МиколайовичНа прикладі оповідання Л. Добичіна “Лідія” пояснюється «неевклидовый» характер поетики автора. Сюжетна лінія розпадається на відрізки або навіть ізольовані точки. Замість дії – низка картин. Зате чи не кожне слово обертається мотивом, речення породжує образ. Деталь набуває глобального статусу, судження – всесвітній розмах.Документ Художественное пространство по Д.С. Лихачеву: кинематика или поэтика?(Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2003) Калюжный, Владимир Николаевич; Калюжний, Володимир МиколайовичАналізуються спроби акад. Д.С. Лихачова використати поняття «простір» для аналізу художніх творів. Зазначається, що «простір» не отримує в нього чіткого визначення, отже, змістовного розвитку. Лихачов, як і багато хто тоді, перебував під впливом моди на фізико-математичну термінологію. На нього явно вплинули «хронотоп» Бахтіна та просторові студії Лотмана.Документ Типологія смерті в оповіданні «Не плачте за мною ніколи…» М. Матіос(Харківський національний педагогічний університет ; Харківське історико-філологічне товариство, 2009-01-08) Кисіль, В.В.Стаття присвячена дослідженню мотиву смерті у новелі М. Матіос „Не плачте за мною ніколи…”. Беручи до уваги ідейно-смислову структуру новел, автор інтерпретує назви циклів, що складають основу „Нації”. За спостереженням автора статті, одим з ключових мотивів книги є мотив смерті, особливо це виявляється у новелі „Не плачте за мною ніколи…”. Розробка мотиву смерті в останньому тексті книги дозволяє М. Матіос досягти естетичної завершеності усієї „Нації”. При цьому авторці вдається створити типологію важкої та легкої смерті, узявши за тло традиційний похоронний обряд.Документ «Твори», том ІІ. Апокаліптична модель універсуму: модерністична інтерпретація(Х. : Видавництво ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2005) Безхутрий, Ю.М."Художній світ Хвильового – складне й багатогранне явище. Воно відзначається філософсько-естетичною скомплікованістю, гетерогенністю, синкретичністю, його внутрішній структурі притаманна інтеграція різновекторних стильових складників. Письменник працював у літературному оточенні, зазнавав впливів, був відкритим до нових мистецьких ідей та віянь. Тому дослідження властивостей його художнього світу потребує висвітлення як особливостей творчості Хвильового, так і її зв’язків із загальними тенденціями літературного розвитку першої третини ХХ століття".Документ «Здеформований світ» як інтенціональний об’єкт. «Твори», том І: мотиви, герої, структура(Х. : Видавництво ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2005) Безхутрий, Ю.М.Художній світ Хвильового – складне й багатогранне явище. Воно відзначається філософсько-естетичною скомплікованістю, гетерогенністю, синкретичністю, його внутрішній структурі притаманна інтеграція різновекторних стильових складників. Письменник працював у літературному оточенні, зазнавав впливів, був відкритим до нових мистецьких ідей та віянь. Тому дослідження властивостей його художнього світу потребує висвітлення як особливостей творчості Хвильового, так і її зв’язків із загальними тенденціями літературного розвитку першої третини ХХ століття.Документ «Вступна новела», «Арабески» : семантика «межових текстів». Концептуальні інваріанти(Х. : Видавництво ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2005) Безхутрий, Ю.М.Художній світ Хвильового – складне й багатогранне явище. Воно відзначається філософсько-естетичною скомплікованістю, гетерогенністю, синкретичністю, його внутрішній структурі притаманна інтеграція різновекторних стильових складників. Письменник працював у літературному оточенні, зазнавав впливів, був відкритим до нових мистецьких ідей та віянь. Тому дослідження властивостей його художнього світу потребує висвітлення як особливостей творчості Хвильового, так і її зв’язків із загальними тенденціями літературного розвитку першої третини ХХ століття.