<B>Д 64.051.08 (Психологічні науки)</B>
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/10742
19.00.01 — загальна психологія, історія психології;
19.00.04 — медична психологія
Переглянути
21 результатів
Результати пошуку
Документ Психологія функціонування сімейної системи при тютюнопалінні(Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2019-05) Крамченкова, Віра ОлександрівнаДисертацію присвячено вивченню проблеми функціонування сімейної системи при тютюнопалінні, розкрито психологічну структуру, закономірності та механізми функціонування сімейної системи при тютюнопалінні на різних етапах життєвого циклу сім’ї.Документ Психологічні особливості структури травматичного емоційного досвіду демобілізованих учасників бойових дій в Україні з постстресовою психологічною дезадаптацією(Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2019-05) Харченко, Андрій ОлександровичДисертація присвячена дослідженню психологічних особливостей структури травматичного емоційного досвіду демобілізованих учасників бойових дій в Україні з постстресовою психологічною дезадаптацією. Розкриття структурних компонентів травматичного досвіду з позиції концепції «емоційної схеми» робить виявлення зазначених структурних особливостей у демобілізованих з ППД актуальною дослідницькою задачею.Документ Особливості організації особистісного компоненту індивідуального досвіду(Харків : Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2019-11) Севост'янов, Павло ОлександровичДисертація присвячена проблемі вивчення людського досвіду, а саме: аналізу особистісного компоненту індивідуального досвіду, вивченню його складових в контексті уявлень щодо власного благополуччя, а також їх динаміки в залежності від соціально-політичних змін у суспільстві, в якому перебуває суб’єкт досвіду, висвітленню особливостей цілеспрямованого впливу на складові особистісного досвіду, виявленню засобів тренінгової роботи, що сприяють позитивним змінам у функціонуванні досвіду. Метою дослідження є засноване на теоретичному аналізі та емпіричному дослідженні визначення особливостей організації особистісного компоненту індивідуального досвіду. Основні завдання роботи спрямовані на виділення профілів образу «Я» на основі уявлень особистості про власне благополуччя, визначення особливостей особистісного компоненту індивідуального досвіду в особистостей з різними виділеними профілями, та аналіз динаміки процесів особистісного компоненту індивідуального досвіду, обумовленої соціальнополітичними змінами.Документ Закономірності психологічної адаптації людини на сучасному етапі еволюції(2019-03-29) Луценко, О.Л.Метою дослідження є виявлення зв’язків сучасних психологічних рис і поведінки людини з її еволюційним минулим та визначення адаптивних функцій даних рис і поведінки як проявів закономірностей психологічної адаптації людини на сучасному етапі еволюції.До основних результатів дослідження належить системне застосування відносно нового для психології еволюційно-психологічного підходу як теоретичного підґрунтя для планування та інтерпретації власних досліджень, що дозволило виявити першоджерела та первинні причини низки актуальних психологічних проблем сучасності. Для детальних досліджень була обрана низка патернів проблемної поведінки зі сфер гендерної, сімейної, політичної психології, психології здоров’я, агресії та когнітивної психології. Показано, що для їх вивчення недостатньо досліджень, які зосереджені на онтогенезі людини, оскільки універсальність у часі та просторі, складність корекції, зв’язок з виживанням та репродукцією вказують на їх філогенетичне походження.Документ Психология креативности личности: теоретико-методологический и прикладной аспекты : докторская диссертация(Харьков, 2017-05-29) Иванченко, Андреянна Алексеевна; Іванченко, Андреянна Олексіївна; Ivanchenko, AndreyannaСоздана концептуальная модель жизнесозидающей креативности, в которой: (1) определены ее функциональные компоненты и установлены взаимосвязи между ними; (2) обнаружены социально-психологические предпосылки и факторы ее проявления; раскрыт и обоснован операционный механизм ее функционирования; (3) установлена приоритетная роль духовности (на базе которой проявляется жизнесозидающая креативность); определен динамично нарастающий характер ее раскрытия; (4) доказано, что жизнесозидающая креативность может эффективно реализовываться в различных сферах активности человека; 5) обнаружены ее антистрессовая и рекреационная функции долгосрочного действия. · Введено понятие Самоорганизующейся Психологической Системы учебно-профессионального типа, которое характеризует социальную группу образовательной сферы; обоснован принцип формирования Самоорганизующейся Психологической Системы и раскрыты закономерности ее функционирования в учебно-профессиональной деятельности в рамках учебной диады. Разработана и апробирована развивающие-коррекционная программа активации жизнесозидающей креативности субъектов учебно-профессиональной деятельности; разработаны теоретические основы психолого-педагогической технологии проявления жизнесозидающей креативности в процессе лингвообучения.Документ Психологія креативності особистості: теоретико-методологічний та прикладний аспекти : авторефат докторської дисертації(Харків, 2017) Іванченко, Андреянна Олексіївна; Иванченко, Андреянна Алексеевна; Ivanchenko, AndreyannaСтворено концептуальну модель життєздійснювальної креативності, у якій: (1) визначені її функціональні компоненти і встановлені взаємозв’язки між ними; (2) виявлені соціально-психологічні передумови та чинники її прояву; розкрито та обґрунтовано операційний механізм її функціонування; (3) встановлена пріоритетна роль духовності (на базі якої проявляється життєздійснювальна креативність); визначено динамічно наростаючий характер її розкриття; (4) доведено, що життєздійснювальна креативність може ефективно реалізовуватися в різних сферах активності людини; (5) виявлено її антистресову та рекреаційну функції довгострокової дії. · Введено поняття Самоорганізувальної Психологічної Системи навчально-професійного типу, яке характеризує соціальну групу освітньої сфери; обґрунтовано принцип формування самоорганізувальної психологічної системи та розкриті закономірності її функціонування у навчально-професійній діяльності в рамках учбової діади. Розроблено та апробовано розвивально-корекційну програму активації життєздійснювальної креативності суб’єктів навчально-професійної діяльності; розроблено теоретичні основи психолого-педагогічної технології прояву життєздійснювальної креативності у процесі лінгвонавчання.Документ Психологічні чинники суб'єктивного благополуччя студентів з Китаю(ХНУ, 2016) Ван, СяоЛунВан СяоЛун. Психологічні чинники суб'єктивного благополуччя студентів з Китаю. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.01 – загальна психологія, історія психології. - Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна Міністерства освіти і науки України. Харків, 2016. Дисертація присвячена дослідженню психологічних чинників суб’єктивного благополуччя китайських студентів. Встановлено особливості мотиваційно-ціннісної структури, особистісних рис, опануючих стратегій, базових переконань, що пов’язані з високим суб’єктивним благополуччям. Встановлено, що чинником суб’єктивного благополуччя є не домінуючі цінності, а ступінь їх досяжності. Показано, що відповідність традиційним етнопсихологічним цінностям китайського етносу є важливим ресурсом адаптації. У якості чинників суб’єктивного благополуччя студентів з Китаю є емоційна сфера, толерантність, способи копінгу. На основі визначених чинників суб’єктивного благополуччя студентів з Китаю розроблено програму соціально-психологічного тренінгу, мета якої - підвищення рівня суб’єктивного благополуччя. Результати соціально-психологічного тренінгу виявились ефективними.Документ Особливості впливу батьківської родини на емоційну зрілість особистості(ХНУ, 2016) Чжао, СіньДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.01 – загальна психологія, історія психології. Харківський національний університет імені. В.Н. Каразіна Міністерства освіти і науки України. – Харків, 2016. Дисертація присвячена вивченню впливу батьківської родини на емоційну зрілість особистості. Встановлено відповідність структур ЕЗ батьків та дітей, переважаючу роль фігури батька у розвиток ЕЗ, а також етапи та глибину його залучення у емоційний контакт з дитиною. Визначено особливості структури тривоги у ЕЗ особистостей, регуляційну роль статеворольових структур у ставленні ЕЗ, а також індивідуально-психологічні особливості батьків, ретардують й потенціюють розвиток ЕЗ. Визначено типи спотвореного виховання, що перешкоджають розвитку ЕЗ, виявлено деякі специфічні ознаки ранніх спогадів, що свідчать про наявність такого спотворення, а також порушені типи структури батьківської сім’ї. Розроблена психокорекційна програма, мета якої – підвищення рівня емоційної зрілості. В результаті її проходження з'явилися ознаки емоційної зрілості.Документ Особливості партнерських стосунків у жінок із різною статеворольовою структурою особистості(ХНУ, 2016) Фаворова, К.Фаворова К.М. Особливості партнерських стосунків у жінок з різною статеворольовою структурою особистості. – На правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю19.00.01 – загальна психологія, історія психології, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна. Харків, 2016. В дисертації здійснено аналіз особливостей партнерських стосунків у жінок в залежності від структури організації статеворольової сфери, що дозволило уточнити механізми, які утруднюють або полегшують партнерські стосунки. Визначено настанови на партнерські стосунки та особливості сексуальних сценаріїв, образ ідеального шлюбного партнера у жінок з різною статеворольовою структурою особистості. Надано характеристику статеворольовому забезпеченню якості функціонування особистості в партнерських стосунках у жінок з різною статеворольовою структурою особистості. В дисертації уточнені діагностичні можливості техніки «Візуалізація «чоловічого» і «жіночого», яка може бути застосована для визначення типу статеворольової структурної моделі. Розроблено інтегративні моделі діагностики та психокорекції статеворольових структур особистості жінок, які вміщують в себе феноменологію, особливості внутрішнього психологічного конфлікту, мішені психокорекційного впливу та профілактичні та психокорекційні стратегії окремо для кожної з трьох статеворольових структур.Документ Характерологічна регуляція партнерської прихильності у жінок(ХНУ, 2016-12) Свинаренко, Ю.Свинаренко Ю.В. Характерологічна регуляція партнерської прихильності у жінок. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.01 – загальна психологія, історія психології. – Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна Міністерства освіти і науки України. –Харків, 2016. Дисертація присвячена вивченню характерологічної регуляції партнерської прихильності у жінок. Встановлено обумовленість порушених типів партнерської прихильності характерологічними радикалами та типами організації селф-системи. Виявлено відмінності у виразності нарцисичних рис: у жінок з порушеними типами партнерської прихильності значимо вище виражені нарцисичні риси порівняно з жінками зі здоровим типом автономним партнерської прихильності. Визначено, що у жінок з автономним типом партнерської прихильності найбільш високий рівень ефективності функціонування селф-системи та властиві зрілі механізми психологічного захисту. Розроблена програма психологічної корекції, мета якої - зміна порушених типів партнерської прихильності (псевдоавтономія, дезорієнтованість, надзалежність) на здоровий тип прихильності, шляхом корекції характерологічної регуляції особистості. В результаті її проходження у більшості жінок змінилися типи партнерської прихильності.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »