Факультет психології
Постійне посилання на розділhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/44
Переглянути
356 результатів
Результати пошуку
Документ Етнопсихологія : підручник(Харків : Харківскьий національний університет імені В.Н. Каразіна, 2019) Павленко, Валентина МиколаївнаПідручник узагальнює сучасні наукові погляди на предмет, історію, основні підходи, поняття та методи етнопсихології. Розглядаються проблеми співвідношення етнічної спільноти й особистості як члена цієї спільноти, а також різні варіанти міжетнічних відносин: міжетнічне ставлення, сприйняття, комунікація, взаємодія як на індивідуальному, так і на груповому рівнях, як у своїх позитивних толерантних формах, так і в негативних – дискримінаційних чи конфліктних. Особливістю цього підручника є те, що останній параграф кожного розділу присвячений внеску сучасних українських вчених у дослідження відповідної проблематики, наведені приклади їх теоретичних та емпіричних розробок. Кожен розділ закінчується переліком контрольних питань для самоперевірки та рекомендованою літературою для кращого засвоєння матеріалу розділу. Підручник розрахований в першу чергу на студентів-психологів університетів, які опановують курс «Етнопсихології», проте він може бути цікавим і корисним також широкому колу читачів, які цікавляться цією проблематикою.Документ Предиктори та виміри соціальної близькості(2019-11) Зімовін, Олексій Іванович; Zimovin, OleksiiУ статті представлено результати дослідження предикторів та вимірів соціальної близькості. Соціальна близькість розглядається як базовий вимір психіки людини, який відображається у розумінні, довірі до іншого та сприйнятті його переконань. Визначено, що предиктори соціальної близькості пов’язані з ідеалом особистості – сприймана відповідність інших ідеалу суб’єкта та сприймана відповідність самого суб’єкта ідеалу. В обговоренні результатів ідеал інтерпретується як мета-чинник соціальної близькості, тобто динамічне узагальнення, в якому усвідомлюється інтерес особистості до самої себе, інших людей, світу. Описано соціально-психологічний феномен парадоксу толерантності – збільшення толерантності до інших соціальних груп призводить до збільшення соціальної дистанції до власної групи. Виявлено два базових виміри соціальної близькості: поінформованість-невідомість та подібність-інакшість. Суб’єкти сприймають осіб, про яких вони мають інформацію, та подібних до себе як соціально близьких.Документ Аналіз підходів до визначення рейтингу студента(Харків : ПФ "Колегіум", 2010-01-21) Комишан, Анатолій Іванович; Хударковський, Костянтин ІгоровичЗдійснено аналітичний огляд зарубіжного та вітчизняного досвіду визначення рейтингу студентів.Авторами кредитно-модульна система організації навчального процесу розглядається як така, що має сприяти самостійності, активності та свідомості студентів, а визначення їхнього рейтингу саме як управління навчальною діяльністю студентів.Документ Психологія залежності(Харків : КП "Міськдрук", 2012) Шапар, Віктор Борисович; Бондаренко, Володимир Васильович; Комишан, Анатолій ІвановичНа основі досвіду авторів монографії систематизовано сучасні погляди на актуальні проблеми педагогічної психології - психічні залежності підлітків. Розкрито сутність психічної залежності, тенденції формування та розповсюдження комп'ютороманії, наркотичної, алкогольної та тютюнової залежностей. Особливий акцент зроблено на особливостях поведінки підлітків, що зумовлені як вживання психоактивних речовин, так і різноманітним видам комп'ютерної залежностей. Наводяться сучасні дані про наукові підходи щодо попередження, профілактики та зняття синдрому психічної залежності у підлітків.Документ Діагностика освітньої діяльності студентів на основі рейтингового підходу(Харків : Новий колегіум, 2011-12-30) Комишан, Анатолій Іванович; Хударковський, Костянтин Ігорович; Челпанов, Олександр СтепановичУ монографії на основі аналізу нормативних документів Міністерства освіти і науки України, низки наукових і науково-методичних публікацій у вітчизняних і зарубіжних виданнях, власного науково-педагогічного досвіду авторів досліджується спектр проблем, пов’язаних з європейською інтеграцією вищої освіти України, нормативно-правовим і науково-методичним забезпеченням навчального процесу у вищих навчальних закладах України, визначені проблеми діагностики якості підготовки фахівців з вищою освітою та шляхи їх вирішення, представлена науково обґрунтована система контролю якості підготовки фахівців, розкриті ключові питання організації, проведення та науково-методичного забезпечення контролю, запропонований інноваційний методологічний підхід до визначення освітнього рейтингу студентів за результатами їхньої освітньої діяльності в умовах кредитно-модульної системи організації навчального процесу. Монографія призначається для науковців, які досліджують проблеми діагностики освітньої діяльності студентів, керівного складу, науково-педагогічних працівників і аспірантів вищих навчальних закладів, а також магістрантів.Документ Psychology of Communication : course of lectures. Lecture 5. Topic: Contacts with patient: Providing information and making decisions. Communication with personnel. Topic 8-9(Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2018) Луценко, Олена Львівна; Lutsenko, O. L.Topic 8. Contacts with patient: Providing information and making decisions: Providing information related to the working diagnosis. Providing information on next steps. Making decisions. Elicited the patient’s perspective on the diagnosis and next steps. The phenomenon of compliance. Type of compliance. Finalizing plans for the next steps. Supporting emotions. Facilitating the expression of an implied or stated emotion. Effects of self-affirmation. Consequences of specific physician behaviors on certain patient outcomes. Topic 9. Communication with personnel (health-care teams): Staff relations. Benefits of group work. What kind of challenges does group work bring and how to deal with them. Size of groups, time of work, roles, strategies. The best techniques of group work. Comparison of team and individual work. The effectiveness of the teams. Composition of teams.Документ Psychology of Communication : course of lectures. Lecture 4. Topic: Contacts with patient: Fostering the relationship and gathering information. Topic 6-7(2018) Луценко, Олена Львівна; Lutsenko, O. L.Topic 6. Contacts with patient: Fostering the relationship: Expressed interest in the patient as a person. Treated the patient with respect. Listened and paid attention to the patient. The role of patient’s personality and individuality. Topic 7. Contacts with patient: Gathering information: Encouraging the patient to tell his/her story. Coping with time limit. Sociocultural aspects of communication. Exploring the patient’s reaction to the illness or problem.Документ Psychology of Communication : course of lectures. Lecture 2. Topic: Critical thinking. Topic 3-4. Principles of critical thinking(Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2018) Луценко, Олена Львівна; Lutsenko, O. L.Basic definitions. A comparison of critical and ordinary thinking. Recommendations for critical reading and evaluation of information. Recommendations for effective writing of reports. The main elements of critical thinking. Techniques of verbal and written persuasion. Logical errors. Comparison of critical thinking and general intelligence.Документ Psychology of Communication : course of lectures. Lecture 1. Topic: Basic principles of communication(Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2018) Луценко, Олена Львівна; Lutsenko, O. L.Topic 1. Communicational competence: Educational goals. Course structure. Methods of assessing the acquisition of the course. Basic definitions. Topic 2. Types of communication. Characteristics of communication: Verbal and non-verbal. Formal and informal. Communicational principles. Main characteristics of communication: participants, messages, context, channels, interference, feedback. Honest and manipulative communication.Документ The quality of organization of learnsng activities as the factor of the cognitive activity development of the university students(2019-12-27) Шведова, Я.В.; Артюхова, В.В.В статті розглядається проблема активізації пізнавальної діяльності студентів, яка частково може бути вирішена за допомогою втілення нових або оновлення вже існуючих форм та методів навчання. А також створивши такі психолого-педагогічні умови, в яких би простежувався взаємозв’язок між науковими знаннями та власними практичними навичками, навчальна інформація відповідала б індивідуальним запитам та потребам студентів у конкретній галузі науки, що потребує активної діяльності самого викладача. Це свідчить про необхідність професійного вдосконалення викладачів, розробки програм, тренінгів, що мотивували б їх до використання активних методів навчання у своїй професійній діяльності.