Навчально-науковий інститут екології (Екологічний факультет)
Постійне посилання на розділhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/37
Переглянути
56 результатів
Результати пошуку
Документ Вступ до фаху: підручник для студентів екологічних спеціальностей вищих навчальних закладів(ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2009) Некос, В.Ю.; Некос, А.Н.«Вступ до фаху» є нормативною дисципліною фахової підготовки освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр», структура якої забезпечує не тільки формування цілісних (системних) знань із майбутньої професії, а ще й визначає шляхи їх отримання, забезпечує первинну підготовку до формування знань з інших нормативних професійних дисциплін.Документ Моніторинг довкілля(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2009) Крайнюков, О.М.У навчальному посібнику висвітлено необхідність створення та етапи удосконалення систе-ми моніторингу довкілля, наведено класифікацію видів забруднення навколишнього природного середовища та методи оцінювання екологічних ситуацій. Розкрито мету, завдання та принципи функціонування державної системи моніторингу навколишнього природного середовища в Ук-раїні, висвітлено сучасний стан та перспективи її розвитку. Розглянуто ієрархічні рівні та класи-фікацію системи моніторингу за видами її функціонування. Здійснено аналіз основних законода-вчих та нормативних документів, що використовуються для організації та проведення монітори-нгу. Наведено відомості щодо об’єктів моніторингу різних компонентів навколишнього середо-вища, перелік та функції суб’єктів моніторингу. Розглянуто питання щодо методичного, метро-логічного, технічного, програмного, організаційного та наукового забезпечення функціонування системи державного моніторингу. Наведено основні відомості щодо систем екологічного мене-джменту та екологічного аудиту, як механізму управління екологічною безпекою.Документ Екологічна безпека: навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Некос, В.Ю.; Шмандій, В.М.Навчальна дисципліна «Екологічна безпека» забезпечує формування цілісних (системних) знань відносно екологічної безпеки, яка притаманна різним ієрархічним рівням: локальному, регіональному, державному, глобальному. Екологічна безпека розглядається як форма взаємодії суспільства і природи. Враховуючи той факт, що рівень безпеки визначається ймовірністю проявів небезпеки, значна увага приділяється задачам управління екологічною безпекою, функціям органів державної влади у цій сфері.Документ Ландшафтно-екологічна навчальна практика: навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Некос, В.Ю.; Некос, А.Н.; Максименко, Н.В.Під час ландшафтно-екологічної навчальної практики студенти вивчають екологічний стан природних та антропогенних ландшафтів у польових умовах з метою дослідження та визначення його закономірностей і ступеню впливу на формування екологічного стану довкілля з різною ландшафтною (ландшафтно-екологічною) структурою. При проведенні ландшафтно-екологічної практики наукове завдання щороку формулюється і затверджується випускаючою кафедрою в залежності від актуальних проблем регіону чи його потреб у вирішенні конкретної задачі. Навчальна практика створює базу для виконання завдань виробничої практики, виконання своїх професійних функцій та типових задач на робочому місці.Документ Загально-екологічна навчальна практика: навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Некос, В.Ю.; Карпов, В.Г.; Тітенко, Г.В.Польова практика є невід’ємною складовою навчального процесу підготовки екологів. Студенти-екологи приступають до проходження практики, маючи знання про головні закономірності функціонування літосфери, атмосфери, гідросфери, педосфери та біосфери, про головні екологічні закономірності, про глобальні екологічні проблеми та шляхи їх вирішення. Ці знання забезпечуються фундаментальними дисциплінами, які викладаються протягом першого року підготовки екологів.Документ Нормування антропогенного навантаження на природне середовище: навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Максименко, Н.В.; Некос, В.Ю.Навчальна дисципліна «Нормування антропогенного навантаження на навколишнє природне середовище» є галузевою. Метою дисципліни є формування у студентів теоретичних знань та практичних навичок, необхідних для роботи у державних та відомчих виробничних підрозділах, що здійснюють нормування антропогенного навантаження на навколишнє природне середовище.Документ Екологія міських систем:навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Берещук, М.Я.; Кучерявий, В.О.Місто, як неврівноважена геоекосистема, знаходиться під постійним впливом інженерної, транспортної та соціальної інфраструктури, що зумовлює порушення спроможності до самовідновлення природного середовища. Навчальна дисципліна присвячена розгляду систем, що визначають та забезпечують сталий розвиток якості життя міського населення. Системи міста відносяться до комунального господарства і характеризують місто як супергеоекосистемуДокумент Заповідна справа:навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Тітенко, Г.В.; Байрак, О.М.Неможливо сформувати екологічний світогляд майбутніх фахівців без вивчення особливостей організації еталонних територій щодо збереження генофонду біосфери. Необхідність такої діяльності сьогодні не викликає сумніву. Але вже пішло в минуле створення заповідних об’єктів за домінуючим критерієм збереження окремих зникаючих видів флори та фауни. В наш час великого значення набуло збереження також абіотичної складової ландшафту та, що найбільш важливо – ландшафту взагалі.Документ Техноекологія: навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2005) Карпов, В.Г.Основними складовими програми дисципліни «Техноекологія» є загальна характеристика національного господарства, основних технологічних процесів окремих його галузей. Особлива увага приділяється характеристиці та аналізу впливу окремих галузей чи виробництв на навколишнє природне середовище та заходам боротьби зі шкідливими викидами, скидами та накопиченням відходів.Документ Екологія людини: навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Некос, А.Н.Дисципліна «Екологія людини» забезпечує формування знань про оптимізацію і гармонізацію взаємовідносин людини і довкілля, створення екологічно безпечного існування людини в сучасних соціально-економічних умовах.