Перегляд за Автор "Некос, А.Н."
Зараз показуємо 1 - 20 з 26
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Вступ до фаху: підручник для студентів екологічних спеціальностей вищих навчальних закладів(ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2009) Некос, В.Ю.; Некос, А.Н.«Вступ до фаху» є нормативною дисципліною фахової підготовки освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр», структура якої забезпечує не тільки формування цілісних (системних) знань із майбутньої професії, а ще й визначає шляхи їх отримання, забезпечує первинну підготовку до формування знань з інших нормативних професійних дисциплін.Документ Екологія людини: навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Некос, А.Н.Дисципліна «Екологія людини» забезпечує формування знань про оптимізацію і гармонізацію взаємовідносин людини і довкілля, створення екологічно безпечного існування людини в сучасних соціально-економічних умовах.Документ Загальна екологія та неоекологія(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2011) Некос, В.Ю.; Некос, А.Н.; Сафранов, Т.А.Підручник містить матеріали нормативної навчальної дисципліни «Загальна екологія та неоекологія», яка є базовою для вивчення інших навчальних дисциплін («Економіка природокористування», «Екологічна експертиза», «Моніторинг довкілля», «Техноекологія», «Екологічна безпека», «Екологія міських систем», «Нормування антропогенного навантаження на природне середовище», «Безпека життєдіяльності», «Основи охорони праці») для студентів вищих навчальних закладів, які навчаються за напрямом «Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування».Документ Загальна екологія та неоекологія(ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2010) Некос, В.Ю.; Сафранов, Т.А.; Некос, А.Н.Підручник містить матеріали нормативної навчальної дисципліни «Загальна екологія та неоекологія», яка є базовою для вивчення інших навчальних дисциплін («Економіка природокористування», «Екологічна експертиза», «Моніторинг довкілля», «Техноекологія», «Екологічна безпека», «Екологія міських систем», «Нормування антропогенного навантаження на природне середовище», «Безпека життєдіяльності», «Основи охорони праці») для студентів вищих навчальних закладів, які навчаються за напрямом «Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування».Документ Звіт про науково-дослідну роботу: Мінімізація екологічних ризиків при ліквідації наслідків природних та техногенних катастроф (аварій) в системі екологічної безпеки. Інвентаризація вхідних параметрів для створення системи оцінки екологічних ризиків та еколого-економічної ефективності заходів з ліквідації наслідків природних та техногенних катастроф (аварій) (проміжний)(2017) Тітенко, Г.В.; Некос, А.Н.; Крайнюкова, А.М.; Крайнюков, О.М.; Пеліхатий, М.М.; Максименко, Н.В.; Уткіна, К.Б.; Кочанов, Е.О.; Буц, Ю.В.; Кулик, М.І.; Баскакова, Л.В.; Кравченко, Н.Б.; Клєщ, А.А.; Широкоступ, С.М.; Кривицька, І.А.; Волковая, О.О.В звіті виконано інвентаризацію вхідних параметрів та сформувано базу емпіричних даних (Харківська та Дніпропетровська області) щодо сучасних природних та техногенних катастроф (аварій). Розроблено критерії та визначенні параметри для створення системи оцінки еколого-економічної ефективності заходів з ліквідації наслідків природних та техногенних катастроф (аварій). Створено інформаційний ресурс для накопичення та обробки даних наукових досліджень.Документ Использование дисперсионного анализа для определения влияния природных и антропогенных факторов на формирование качества растительной продукции(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2012) Некос, А.Н.; Семибратова, П.В.; Высоцкая, Е.В.; Порван, А.П.; Петухова, А.Л.; Nekos, A.; Semibratova, P.; Vysotska, E.; Porvan, A.; Petukhova, A.Рассматривается степень влияния природных и антропогенных факторов на содержание микроэлементов в продуктах питания растительного происхождения с помощью методов дисперсионного анализа. Установлены закономерности накопления микроэлементов в растительной продукции в зависимости от почвенного разнообразия, природной зоны, а также от уровня загрязнения поверхностных вод. We consider the degree of influence of natural and anthropogenic factors on the content of trace elements in foods of plant origin, using the methods of analysis of variance. The laws of accumulation of trace elements in plant products, depending on soil biodiversity, natural area, as well as the level of pollution of surface waters.Документ Компетентностный подход как основа формирования квалифицированного специалиста в сфере управления охраной окружающей среды(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2009) Титенко, А.В.; Некос, А.Н.; Некос, В.Е.Документ Ландшафтно-екологічна навчальна практика: навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Некос, В.Ю.; Некос, А.Н.; Максименко, Н.В.Під час ландшафтно-екологічної навчальної практики студенти вивчають екологічний стан природних та антропогенних ландшафтів у польових умовах з метою дослідження та визначення його закономірностей і ступеню впливу на формування екологічного стану довкілля з різною ландшафтною (ландшафтно-екологічною) структурою. При проведенні ландшафтно-екологічної практики наукове завдання щороку формулюється і затверджується випускаючою кафедрою в залежності від актуальних проблем регіону чи його потреб у вирішенні конкретної задачі. Навчальна практика створює базу для виконання завдань виробничої практики, виконання своїх професійних функцій та типових задач на робочому місці.Документ Методи вимірювання параметрів навколишнього середовища: дистанційні методи(ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2017) Некос, А.Н.; Ачасов, А.Б.; Кочанов, Є.О.Розміщено перший розділ.Документ Методичні рекомендації до проведення виробничої та науково-виробничої практики студентів напряму підготовки 6.040106 “Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування” та спеціальності 7.040106 і 8.040106(ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2013) Гололобова, О.О.; Максименко, Н.В.; Тітенко, Г.В.; Некос, А.Н.; Адаменко, М.І.; Кочанов, Е.О.; Крайнюков, О.М.; Кравченко, Н.Б.Документ Моніторинг довкілля (Моніторинг нафтогазоносних територій) [посібник](Фоліо, 2015) Крайнюков, О.М.; Некос, А.Н.У навчальному посібнику подано практичні завдання за всіма темами, що розглядаються в рамках навчальної дисципліни «Моніторинг довкілля», вирішення яких дозволить студентам закріпити отримані теоретичні знання та здобути професійні компетентності у сфері екологічного моніторингу нафтогазового комплексу, які спрямовані на вирішення завдань охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів нафтогазоносних територій. Практичні роботи, які наведено у навчальному посібнику, охоплюють увесь спектр методів екологічного моніторингу нафтогазоносних територій – фізико-хімічних, дистанційних та біологічних і направлені на формування практичних та експериментальних навичок у побудові та поліпшенню систем моніторингу довкілля при вирішенні практичних задач в області охорони навколишнього природного середовища.Документ Моніторинг довкілля (Моніторинг нафтогазоносних територій) [підручник](Фоліо, 2015) Крайнюков, О.М.; Некос, А.Н.У підручнику «Моніторинг довкілля» викладені основні питання лекційного матеріалу, надані контрольні питання і завдання для закріплення теоретичного матеріалу, міститься стислий словник основних термінів. Підручник містить чотири частини. У першій частині наведено передумови створення системи моніторингу навколишнього природного середовища, джерела і фактори антропогенного впливу на природне середовище. Детально описана класифікація екологічних ситуацій та основні етапи становлення та вдосконалення системи моніторингу, головна мета, основні завдання та принципи функціонування системи моніторингу навколишнього природного середовища. Друга частина містить інформацію щодо методичного, метрологічного, технічного, програмного, організаційного, наукового та нормативно-правового забезпечення здійснення державної системи моніторингу довкілля в Україні. У третій частині розглядаються екологічні ризики і безпека нафтогазових об'єктів та проблеми, пов’язані із функціонуванням нафтогазових комплексів. Четверта частина містить важливу практичну інформацію щодо методів контролю вуглеводневого забруднення та рекомендацій задля створення мережі спостережень та контролю за забрудненням нафтопродуктами нафтогазоносних територій.Документ Навчальна програма "Загальна екологія (та неоекологія)"(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Некос, В.Ю.; Некос, А.Н.; Сафранов, Т.А.; Гродзинський, М.Д.Навчальна дисципліна «Загальна екологія (та неоекологія)» забезпечує формування базових екологічних знань, основ екологічного мислення професійного фахівця, здатного не тільки грамотно, науково обґрунтовано користуватися та захищати природу, але і здійснювати вагомий внесок у формування масової екологічної свідомості населення, набуття необхідних умінь, щодо прийняття відповідних рішень тощо.Документ Навчально-наукова серія «Бібліотека еколога»: досвід, проблеми та перспективи(Центральна наукова бібліотека Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, 2014-09-23) Некос, А.Н.; Максименко, Н.В.; Крайнюков, О.М.; Уткіна, К.Б.Семінар-нарада директорів бібліотек внз III-IV рівнів акредитації Київського та Харківського зональних методичних об'єднань «Парадигма розвитку бібліотек в умовах інформаційного суспільства» (22-25 вересня 2014 р., м. Харків).Документ Новий вектор спрямування професійно-орієнтованої підготовки фахівця еколога(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2011) Тітенко, Г.В.; Некос, А.Н.; Максименко, Н.В.; Кравченко, Н.Б.Розвиток еколого-економічного світогляду майбутнього фахівця еколога є одним з непрямих критеріїв якості вищої освіти. Саме еколого-економічна складова у підготовці еколога з вищою освітою може суттєво позитивно вплинути на забезпечення їх конкурентоспроможності на ринку праці. Дії, спрямовані на попередження або послаблення впливу потенційних небезпек, які загрожують довкіллю, можливо досягти шляхом формування у майбутніх фахівців всіх напрямів діяльності еколого-економічної свідомості, яка є комплексом уявлень, теорій і емоцій, що відображують проблеми співвідношення суспільства і природного середовища в плані їх оптимальної взаємодії. Development of ecology-economic world view of future specialist of environmentalist is one of indirect criteria of higher education quality. Exactly an ecology-economic constituent in preparation of environmentalist with higher education can substantially positively to influence on providing of their competitiveness at the market of labour. Actions, directed on warning or diminishing of influence of potential dangers which threaten an environment, it is possible to attain by forming for the future specialists of all directions of activity of ecology-economic consciousness, which is the complex of presentations, theories and emotions, representing the problems of correlation of society and natural environment in the plan of their optimum co-operation. Развитие эколого-экономического мировоззрения будущего специалиста эколога является одним из непрямых критериев качества высшего образования. Именно эколого-экономическая составляющая в подготовке эколога с высшим образованием может существенно положительно повлиять на обеспечение их конкурентоспособности на рынке труда. Действия, направленные на предупреждение или послабление влияния потенциальных опасностей, которые угрожают окружающей среде, возможно достичь путем формирования у будущих специалистов всех направлений деятельности эколого-экономического сознания, которая является комплексом представлений, теорий и эмоций, отображающих проблемы соотношения общества и естественной среды в плане их оптимального взаимодействия.Документ Оптимізація державного галузевого стандарту за напрямом «Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування»(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2008) Некос, А.Н.; Tітенко, Г.В.; Некос, В.Ю.; Ричак, Н.Л.Досвід майже 10-ти річного використання державного галузевого стандарту, суттєва зміна назви галузі знань, керівні документи МОН України, досвід зарубіжних ВНЗ у зв'язку з включенням до Болонського процесу, потреба суттєво підвищити якість навчання при підготовці фахівця-еколога і т.і. диктують необхідність оптимізації існуючого галузевого стандарту. Вводиться поняття фрактальні, нормативні, підфрактальні нормативні, нормативні нефрактальні та вибіркові фрактальні навчальні дисципліни. Змістовні модулі знайшли реальне втілення в структуру стандарту. Кількість нормативних фрактальних дисциплін зменшена до 7, але суттєво збільшена кількість годин на кожну з них. Широке втілення знайшли наукові, науково-практичні, науково-методичні семінари за змістовними модулями та дисциплінами. У зв'язку з такою побудовою запропонованого варіанту стандарту принципово змінюється структура навчального процесу з циклу природничо-наукової підготовки.Документ Особливості накопичення важких металів у системі «ГРИБ - ЛІСОВА ПІДСТИЛКА - ҐРУНТ» (на прикладі Дубровицького району Рівненської області)(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2008) Некос, А.Н.; Рукавичка, О.О.В статті висвітлено одну із проблем щодо споживання населенням Українського Полісся харчової продукції рослинного походження. Визначено, що їстівні гриби різних видів здатні акумулювати важкі метали в незначних кількостях, які надходять до грибного тіла як через міцелій, так і аеральним шляхом.Документ Проблеми дослідження якості рослинної продукції - теорія і практика трофогеографії(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2008) Некос, А.Н.В статті розглянуті методологічні, теоретичні і практичні аспекти трофогеографії. Визначено, що певним чином сформувався емпіричний рівень наукового напряму в географії і наступив перехід до теоретичного рівня. Доказано, що однокомпонентний рівень пояснення механізму накопичення хімічних елементів в рослинній продукції не здатний пояснити багато проблем. Обґрунтовується багатокомпонентний (географічний) підхід до вирішення проблеми. Викладені проблеми та перспективи подальшого розвитку трофогеографії.Документ Проблеми екологічної безпеки продуктів харчування рослинного походження(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2009) Некос, А.Н.Документ Регіональна зумовленість трофогеографічних закономірностей рослинної продукції широкого вжитку (закономірності екологічної якості рослинних продуктів)(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2009) Некос, А.Н.В публікації наведені головні закономірності накопичення десяти важких металів (Fe, Mn, Zn, Cu, Pb, Ni, Co, Cr, Cd, Al.) у овочах та фруктах. Для виявлення закономірностей на даному етапі досліджено біля ЗО видів овочів та фруктів. Серед овочів наводяться дані по цибулі та картоплі, а з фруктів - по яблуках та сливах. Використані стандартні показники і коефіцієнти, а також коефіцієнт статистичної нестабільності. Всі овочі і фрукти, що досліджуються, підпорядковані чітко визначеним закономірностям, які, з одного боку спільні для усіх видів овочів і фруктів, з іншого - різні для кожного із них.