Наукові роботи. Економічний факультет
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/1037
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Документ Statistical methodology of analytic geometry of Creen economy(Херсон: Видавничий дім «Гальветика», 2020) Kushchenko, О.I.; Кущенко, Олена ІванівнаТермін "Зелена економіка" ще досі не отримав однозначного тлумачення. Традиційно дослідження індустрії підпадає оцінюванню. Значно менше число оцінок присвячене іншим важливим аспектам "зеленої економіки". Вплив на довкілля, аналіз життєвого циклу продукту, фінанси, торгівля і туризм відносяться до них. Стаття виявляє основні принципи і суть продукту туризму щодо ринкової економіки. Надається деталізована система основних показників як методологія статистичної оцінки і аналізу туристської діяльності, а також його конкурентоспроможності на різних рівнях. У цьому випадку, статистична оцінка характеризує роль внутрішнього туризму. Показники розвитку міжнародного туризму важливі щодо розробки стратегії і тактики продукту туризму країни. Розумно вибрано статистичні методи щодо аналізу предмету дослідження. Усі ці показники роблять основу щодо прийняття рішень управління у сфері індустріального туризму.Документ Інформаційні можливості платформи Alteryx щодо оптимізації ефективного управління ринком(Skierniewice, 2022, 2022) Кущенко, О.І.; Душина, Діана; Kushchenko, О.I.; Dushyna, DianaIn modern economic space an important instrument are information technologies, the able use of that allows to save resources in relation to the search of greater part of indexes, visualization of them, regressive analysis and previous treatment and dataorigination to the next analysis by means of the program Alteryx. It presently is the actual newest program in relation to prognostication and analytic geometry with the use of methods of ETS and Arima. In relation to visualization of part of charts the program Power BI from Microsoft, that is a working instrument for treatment of large flow of data and transformation of them in useful information, is used. They used by commercial organizations in relation to the statistical analysis of information with visualization of results in evident graphic arts and diagrams. "BI" works after an algorithm, stopped up in the program. Power BI is widely used on middle and large enterprises that is aimed at optimization of working process. Businessmen force to accept administrative decisions in the conditions of changeable market environment, as a rule, not having complete and exact information on activity of competitors. Actuality of economic business-analysis and on this basis of prognostication of processes at the market reasonable in this article exactly by means of the use of platform of Alteryx APA Platform software. She unites analytic geometry of data and automation of business processes in relation to the acceleration of digital transformation and it is soil of acceptance of effective administrative decisions at the market.Документ Статистичне забезпечення розвитку менеджмента академічною школою професора O.Г. Лібермана(Boston: Primedia eLaunch, 2022) Кущенко, Олена Іванівна; Назарова, Олександра Юріївна; Чуприна, Олена Анатоліївна; Kushchenko, О.I.У статті розглядаються послідовники видатного ученого професора О.Г. Лібермана, які викладали на кафедрі статистики та зробили великий внесок у сучасні економічні реформи в Україні та у інших країнах Східної Європи.Документ Possibilities of the eKhNUIR use of statistical methodology are in educational process(Kharkiv, 2019-04-19) Kushchenko, О.I.; Кущенко, Е.И.; Кущенко, О.І.POSSIBILITIES OF ELECTRONIC KHARKIV NATIONAL UNIVERSITY INSTITUTIONAL REPOSITORY THE USES OF STATISTICAL METHODOLOGY IN EDUCATIONAL PROCESS. The article reveals the fundamental principles and essence of market statistics tourism product. It considers detailed the system of basic indicators as a methodology of statistical evaluation and analysis of tourist activities, as well as its competitiveness at different levels. In this case, statistical evaluation covers international and domestic tourism. International tourism development indicators are important to develop strategies and tactics of the tourism product of the country. Intelligently chosen to analyze the statistical methods are always successful. All given indicators make the foundation of the knowledge base needed to make management decisions in the field of tourism industry.Документ Methodologigal analysis of international and national tourism by means of generalizing statistical indicators(«Молодий вчений»: науковий журнал, 2018) Kushchenko, О.I.; Кущенко, Е.И.; Кущенко, О.І.The article reveals the fundamental principles and essence of market statistics tourism product. It considers detailed the system of basic indicators as a methodology of statistical evaluation and analysis of tourist activities, as well as its competitiveness at different levels. The article is a continuation of the previously published work on methodological basics of tourism statistics [1, p.70-73]. In this case, statistical evaluation covers international and domestic tourism. International tourism development indicators are important to develop strategies and tactics of the tourism product of the country. Intelligently chosen to analyze the statistical methods are always successful. All given indicators make the foundation of the knowledge base needed to make management decisions in the field of tourism industry. В статье раскрыты основополагающие принципы и сущность статистики рынка туристского продукта. Она рассматривает систему основных показателей как методологию статистической оценки и анализа туристской деятельности, а также ее конкурентоспособности на различных уровнях. Статья является продолжением, уже ранее опубликованной работы, посвященной методологическим основам статистики туризма [ 1 , с.70-73]. В данном случае, статистическая оценка охватывает сферу международного и внутреннего туризма. Показатели развития международного туризма важны для выработки стратегии и тактики деятельности на рынке туристского продукта страны. Грамотно подобранные для анализа статистические методы всегда являются залогом успешной работы с информацией. Все представленные показатели являются фундаментом информационной базы, необходимой для принятия управленческих решений в сфере туристской индустрии.Документ Статистична оцінка зовнішнього ринку України(2016) Кущенко, О.І.; Кущенко, Е.И.; Kushchenko, О.I.У статті розкрито основоположні принципи та тенденції розвитку зовнішньоторговельних товарних потоків України в ув'язці з аналізом її макроекономічної ситуації і кон'юнктури світових ринків. Детально розглянуто ефективність роботи зовнішньої торгівлі, яка визначається за результатами зовнішньоторговельного балансу. Пропонується підвищення рівня забезпечення повного та достовірного обліку даних про експорт та імпорт України. Проаналізована необхідність територіальних зв’язків завдяки самим різним потребам у державі. Дана статистична оцінка конкурентоспроможності країни на різних рівнях. Методологія аналізу представлених у статті показників є фундаментом інформаційного забезпечення органів виконавчої та законодавчої влади даними статистики зовнішньої торгівлі для прийняття ними рішень у галузі державного регулювання ринку України. Запропоновано рекомендації про подальший розвиток зовнішньоекономічної діяльності, розробки політики України і міжнародних організацій, а також дана статистична оцінка процесів, що відбуваються.Документ Methodological principles in statistic study of tourist market(Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2014) Kushchenko, О.I.; Кущенко, Е.И.; Кущенко, О.І.The article reveals the fundamental principles and essence of market statistics tourism product. A detailed analysis of the problem and the system of basic indicators as a methodology and statistical evaluation and analysis of tourist activities, as well as its competitiveness at different levels. All the indicators are the foundation of the knowledge base needed to make management decisions.Документ Statistical methodology of international comparisons of the European Union countries(Херсон: ТОВ Видавничий дім «Гальветика»,, 2016) Kushchenko, О.I.; Кущенко, Е.И.; Кущенко, О.І.The article looks at the main principles and the essence of cross-country comparison of statistical indicators. Considered in details necessity of such territorial comparisons within the European Union in connection with the different needs of States, as well as statistical estimation of their competitiveness on different levels. The methodology of the given indicators makes up the informational base necessary for taking correct managerial decisions.