Наукові роботи студентів та аспірантів. Філологічний факультет

Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/1154

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Імпліцитність адресата як складова смислової цілісності поетичного тексту М. Вінграновського
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2013) Яновська, О.А.
    У статті розглянуто імпліцитність адресата та об’єкта опису в поезії М. Вінграновського. З’ясовано, що імпліцитність учасників комунікативного акту задається займенниками без попереднього вживання референта, через слова, словосполучення, ужиті в переносному значенні, синтаксичні конструкції, у яких адресат виражений через семантику дієслів. Простежено роль ключових слів у тлумаченні неявно вираженого адресата. The implicitness of the recipient and the described object in the poetry M. Vingranovsky is considered in the article. It is determined that the implicitness of the participants of the communicative act is given without the use of pronouns referent, through words, phrases, as used in a figurative sense, syntax constructions, in which the recipient is expressed through the semantics of verbs. The role of keywords in the interpretation of the implicit recipient is investigated.
  • Ескіз
    Документ
    Типи амплуа ведучих-провокаторів сучасних українських діалогових програм
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2012) Снурнікова, Ю.М.; Бобильова, Т.М.
    Досліджено провокаційні прийоми та інші чинники творення амплуа ведучого-провокатора. Визначено найбільш уживані в теледіалогах типи провокацій. Типологізовано амплуа ведучих-провокаторів розважальних та суспільно-політичних діалогових програм українського телебачення на основі аналізу комунікативних те- хнік ведучих Катерини Осадчої, Отара Кушанашвілі, Євгенія Кисельова та Савіка Шустера. The provocative technics and other factors which influence on the formation of a role of the showmanprovoker are studied. The most often used in TV-dialogues types of provocation are defied. The showmen-provokers role types of entertaining and political dialogue programs onf the Ukrainian television based on the analysis of communicative techniques of showmen Katerina Osadcha, Otar Kushanashvili, Yevgeniy Kiselyev and Savik Shuster are classified.
  • Ескіз
    Документ
    Символіка кольорів та їх відтінків у поетичній мові В. Стуса
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2012) Симоненко, Т.О.
    У статті розглянуто особливості функціонування значущих для творчого світосприйняття поета кольорів, зосереджено увагу на особливостях трансформацій слів на позначення кольору, символізації значення «чистих» кольорів та їх відтінків. Активне поєднання ахроматичних та спектральних кольорів у складних метафоричних образах є однією з показових рис ідіостилю поета, який, вдаючись до непрямих кольоропозначень, передає зорові, тактильні й акустичні відчуття. В статье рассматриваются особенности функционирования значимых для творческого мировосприятия поэта цветов, основное внимание уделено особенностям трансформаций слов, передающих цвет, символизации значений «чистых» цветов и их оттенков. Активное соединение ахроматических и спектральных цветов в сложных метафорических образах является одной из показательных особенностей идиостиля поэта, который посредством непрямых цветообозначений передает зрительные, тактильные и акустические ощущения. In the article the features of functioning of the basic colours for understanding V. Stus`s poetic worldwiew are studied. The main point of the article are the features of symbolization of the meaning of pure colors and their tints. The active combining of achromatic and spectral colours in complex metaphorical visions is the feature of poet’s idiostyle. Using non-direct colour descriptions, the author imparts visual, touching and acoustic impressions.
  • Ескіз
    Документ
    Комізм характерів і ситуацій в романі Е. Ажара (Р. Гарі) «Голубчик»
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2012) Лєбєдь, Ю.Ф.
    Лєбєдь Юлія Федорівна, аспірантка кафедри історії зарубіжної літератури та класичної філології філоло-гічного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна
  • Ескіз
    Документ
    Комерційний брендинг у сучасній Україні: регіональний аспект (на матеріалі ринку солодощів Харківщини
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2011) Хавкіна, Л.М.; Храмова, Г.О.
    Вивчені питання творення бренду та загальні параметри сучасного регіонального брендингу. Ефективність брендингових заходів з’ясована за допомогою анкетування споживачів. Особлива увага приділена лідеру – корпорації «Бісквіт–Шоколад». Головний акцент зроблений на тому, що покупець у своєму виборі товару оперує не лише реальними споживчими властивостями, але й тими уявленнями (образами), які сформував у нього бренд. Изучены вопросы создания бренда и общие параметры современного регионального брендинга. Эффективность брендинговых мероприятий выяснена посредством анкетирования потребителей. Особое внимание уделено лидеру – корпорации «Бисквит–Шоколад». Главный акцент сделан на том, что покупатель в своем выборе товара оперирует не только реальными потребительскими свойствами, но и теми представлениями (образами), которые сформировал у него бренд This article is devoted to studying the issue of brand development and gen-eral positions for modern regional branding. The materials for the study were sweet industry of Kharkiv region, branding effectiveness measures which participants is cognized by questioning consumers, particular attention is paid to the corporation «Biscuit–Chocolate» as a lieder. Attention is focused to the fact that the buyer in his choice of products operates not only the actual consumer features, but those representations (images), which he formed in the perception of the brand.
  • Ескіз
    Документ
    Образ втраченого дому в художній мові поетів української діаспори
    (Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2011) Андросова, Н.А.
    Стаття присвячена аналізові образів дому та бездомності у поетичній мові представників української діаспори. Відірваність від Батьківщини, побутова невлаштованість, постійна ностальгія посилюють авторське сприйняття дому не лише як житла, але й як духовного змісту. Досить часто дім за межами України сприймається як бездомність, що може дорівнювати бездуховності. Статья посвящена анализу образов дома и бездомности в поэтическом языке представителей украинской диаспоры. Оторванность от Родины, бытовая неустроеность, постоянная ностальгия усиливают авторское восприятие дома не только как жилища, но и как духовного смысла. Очень часто дом за пределами Украины воспринимается как бездомность, что может бать равно бездуховности. The article is devoted to images of home and homelessness in the poetic language of the Ukrainian Diaspora. Separation from home, poor living conditions increase the author's perception of home, not only as a dwelling, but as a spiritual meaning. Very often the home outside Ukraine is perceived as homelessness, which may be equal to lack of spirituality.
  • Ескіз
    Документ
    Лексико-семантичне поле дім у поетичній мові Василя Герасим’юка
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2011) Савченко, Л.; Тітомір, В.
    У статті розглядаються семантичні перетворення образу дому в авторській мові. Лексико-семантичне поле «житло» репрезентоване в аналізованому матеріалі лексемами хата, дім. До поля належать конотовані поетичною мовою земля (землянка), печера, а також пень і ліс, котрі денотативно не містять семи ‘оселя’. Таким чином ЛСП розгалужується за рахунок авторських уживань. В статье рассматриваются семантические преобразования образа дома в авторской речи. Лексико-семантическое поле «жилище» репрезентовано в анализированном материале лексемами хата и дом. К полю относятся коннотированные поэтическим языком земля (землянка), пещера, а также пень и лес, которые денотативно не имеют семы ‘жилище’. Таким образом ЛСП разветвляется за счет авторских употреблений. The image of ‘home’ in a poetic language of Vasil Gerasimyuk. The semantic transformations of the image of ‘home’ in the author’s language are examined in the article. The lexico-semantic field of ‘dwelling’ is represented in the analysed material by lexical units ‘hut’ and ‘house’. The words ‘lund’ and ‘dug-out’ and ’cave’ and also ‘stump’ and ‘wood’ connotated by poetic language belong to the field. They don’t have the sema “osela” (a house, a building). Thus, lexico-semantic transformations are enlarged owing to the author’s usage.
  • Ескіз
    Документ
    Стрижневі образи поетичного словника В. Стуса
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2010) Симоненко, Т.О.
    У статті розглянуто своєрідність образної системи лірики В. Стуса, проаналізовано стрижневі образи його поетичного словника, з’ясовано особливості оновлення традиційних метафор. Показано образну реалізацію мотиву страждання та трансформацію метафоричних сполук, що виражають суміжні мотиви. The originality of the system of images of V. Stus lyrics is considered. The key images of his poetic vocabulary are analysed in the article. The features of refreshing the traditional metaphorical meanings are demonstrated and the imaginative realisation of the motive of suffering and the transformation of metaphorical combinations which declare adjacent motives is shown.