Перегляд за Автор "Вірченко, П.А."
Зараз показуємо 1 - 20 з 23
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Аналіз метрополітарних функцій великого міста (на прикладі міста Харкова)(2014-07-03) Вірченко, П.А.; Мазурова, А.В.У статті проаналізовано сутність функцій великого міста. Розглянуто поняття метрополісу та класифікація метрополітарних функцій світових міст. Проаналізовано прояв метрополітарних функцій великого міста на прикладі Харкова за окремими індикаторами-показниками. Розглянуті організаційно-управлінська, інноваційно-креативна, духовно-культурна, інформаційно-репрезентативна та транспортно-комунікаційна функції міста Харкова, як одного з метрополісів України. Виявлено найбільш розвинуті серед метрополітарних функції міста Харкова та ті, які потребують подальшого розвитку.Документ Деякі суспільно-географічні аспекти розвитку вищої освіти на Луганщині(2012-10-25) Слоньова, Т.І.; Вірченко, П.А.Документ Деякі дидактичні питання підготовки майбутніх фахівців екскурсійної справи на географічних кафедрах(2014-07-03) Вірченко, П.А.У сучасному суспільстві в туристсько-рекреаційній сфері сконцентровано величезний ринковий потенціал, і процес залучення до цієї сфери нових ресурсів супроводжується швидкими темпами. Не може стояти осторонь цих процесів й Україна, де туристсько-рекреаційна індустрія продовжує динамічно розвиватися.Документ Деякі проблеми функціонування транспорту великого міста (суспільно-географічний аспект)(2014-07-03) Вірченко, П.А.; Мазурова, А.В.Пасажирський транспорт є одним з важливих елементів ефективного функціонування господарського комплексу будь-якої території, а особливо – великого міста. Він дозволяє вирішувати широкий спектр економічних, соціальних, побутових та інших питань в умовах неухильного мегаполістичного розвитку цивілізації. Ефективне функціонування транспортної системи забезпечує нормальну життєдіяльність населених пунктів, стабільну роботу підприємств, установ і організацій, можливість отримання населенням необхідних товарів і послуг тощо.Документ Деякі суспільно-географічні проблеми функціонування електричного транспорту міста Харкова(2014-06-20) Мазурова, А.В.; Вірченко, П.А.Перевезення пасажирів у сучасному місті є важливим питанням ефективного функціонування мегаполісу. Збої у роботі міського пасажирського транспорту можуть паралізувати роботу підприємств, установ та організацій, уповільнити торгівельно-фінансові операції, погіршити функціонування інших сфер громадського життя міста тощо. Існування великих і крупних міст без пасажирського транспорту неможливе – адже і виникли вони головним чином завдяки розвитку громадського транспорту.Документ Економічна і соціальна географія України: робочий зошит для практично-семінарських занять(2017-05-30) Вірченко, П.А.Робочий зошит розроблений як складова частина навчально-методичного комплексу для курсу «Економічна і соціальна географія України», однієї з важливих дисциплін у професійній і практичній підготовці бакалаврів географії. Мета навчального курсу: формувати практичні навички та закріплювати знання про особливості суспільно-географічного положення України, її природно-ресурсний потенціал, демографічну ситуацію в країні, розвиток та розміщення провідних галузей господарства та міжгалузевих комплексів тощо. Важливим завданням курсу є формування практичних навичок з аналізу сучасного стану соціально-економічного розвитку адміністративних областей України, визначення перспектив їх розвитку. Навчальні компетентності студентів: вміти давати оцінку та знати особливості економіко-географічного, геополітичного, транспортно-географічного положення України; володіти знаннями щодо особливостей природно-ресурсного потенціалу України, проблем його освоєння та використання; характеризувати особливості сучасної демографічної ситуації в Україні, вміти пояснювати існуючі демографічні проблеми держави та пропонувати шляхи їх вирішення; знати закономірності розміщення виробничих сил України та її окремих регіонів, вміти визначати основні проблеми; вміти аналізувати загальні закономірності та особливості регіональної диференціації та перебігу економічних і соціальних процесів в Україні; вміти аналізувати особливості територіальної організації господарства; вміти проводити характеристику окремих територіально-виробничих комплексів, промислових і транспортних вузлів, сільськогосподарських зон; економічних районів; окремих регіонів країни, визначити проблеми та шляхи подальшого розвитку. Робочий зошит розрахований на студентів денного і заочного відділень факультету геології, географії, рекреації і туризму, які навчаються за напрямком підготовки «Географія».Документ Економічна і соціальна географія України. Навчальний посібник(2015-06-11) Нємець, Л.М.; Сільченко, Ю.Ю.; Вірченко, П.А.Навчально-методичний посібник є теоретико-методичною базою для вивчення нормативного курсу «Економічна і соціальна географія України» для студентів освітньо- кваліфікаційного рівня «бакалавр» за напрямом підготовки 6.040104 – географія. Він може бути корисним при вивчені спеціальних курсів таких як «Географія природних ресурсів України», «Географія промисловості України», «Географія АПК України», «Географія транспорту України», «Суспільно-географічне районування України» тощо. Навчально-методичний посібник розрахований на студентів денного і заочного відділень географічних спеціальностей ВНЗ І-ІV р.а., а також на викладачів ВНЗ, вчителів географії та всіх тих, хто займається аналізом суспільно-географічних проблем сучасної України, цікавиться розвитком її економіки, особливостями трансформації господарства до європейського та світового економічного простору.Документ Класифікація туристсько-рекреаційного потенціалу територій локального рівня та проблеми його залучення до господарської діяльності(ХНУ імені В.Н. Каразіна, геолого-географічний факультет, кафедра соціально-економічної географії і регіонознавства, 2013) Вірченко, П.А.У статті розглядаються суспільно-географічні аспекти залучення місцевого туристсько-рекреаційного потенціалу територій локального рівня до їх господарської діяльності. Пропонується класифікація туристсько-рекреаційного потенціалу територій локального рівня. Наводиться авторська інтерпретація компонентної структури природно- рекреаційного та природно-туристичного потенціалу території. Аналізується вплив туристсько-рекреаційної діяльності на розвиток територій локального рівня з позицій суспільної географії.Документ Класифікація чинників, що впливають на організацію туристсько-рекреаційної діяльності територій локального рівня(2012-10-25) Вірченко, П.А.; Слоньова, Т.І.Документ Методичні вказівки для самостійної роботи студентів спеціальності «Еко- номічна та соціальна географія» з курсу «Географічне країнознавство».(2014-06-26) Редін, В.І.; Вірченко, П.А.; Кулєшова, Г.О.Методичні вказівки розроблені відповідно до програми навчального курсу «Географічне країнознавство», як одного з важливих предметів у циклі дисциплін професійної і практичної підготовки фахівців у галузі соціально-економічної географії. Мета: надати методичну допомогу студентам та формувати навички самостійної роботи з додатковими джерелами інформації при вивчені навчального курсу «Геог- рафічне країнознавство». Методичні вказівки розраховані на студентів денного та заочного відділень ВНЗ І- ІV рівнів акредитації, які мають напрямок підготовки «Географія», спеціальність «Економічна та соціальна географія». Методичні вказівки містить загальні відомості про навчальний курс, тематичний план та структуру курсу, вимоги до рівня компетентності студентів, рекомендовану літературу та електронні джерела інформації за темами курсу, теми семінарських за- нять та контрольні питання для самоперевірки, зразки запитань та завдань до модульного контролю, систему оцінювання навчальних досягнень студентів.Документ Методичні вказівки для самостійної роботи студентів спеціальності «Економічна та соціальна географія» з курсу «Географічне країнознавство»(2016-06-21) Вірченко, П.А.Методичні вказівки розроблені відповідно з програмою навчального курсу «Географічне країнознавство», як одного з важливих предметів у циклі дисциплін професійної і практичної підготовки фахівців у галузі соціально-економічної географії. Мета: надати методичну допомогу студентам та формувати навички самостійної роботи з додатковими джерелами інформації при вивчені навчального курсу «Географічне країнознавство». Методичні вказівки розраховані на студентів денного та заочного відділень ВНЗ І- ІV рівнів акредитації, які мають напрямок підготовки «Географія», спеціальність «Економічна та соціальна географія». Методичні вказівки містить загальні відомості про навчальний курс, тематичний план та структуру курсу, вимоги до рівня компетентності студентів, рекомендовану літературу та електронні джерела інформації за темами курсу, теми практичних занять та контрольні питання для самоперевірки, зразки запитань та завдань до підсумкового контролю, систему оцінювання навчальних досягнень студентів.Документ Особливості розвитку альтернативної енергетики в Донецькій області(2014-06-20) Вірченко, П.А.; Кравченко, К.О.У статті розглядаються особливості розвитку альтернативної енергетики в Донецькій області на сучасному етапі, визначаються фактори, які впливають на розвиток поновлювальної енергетики. Наведено класифікацію поновлювальних джерел енергії. Розраховано «зелений тариф» на 2014 рік в Україні. Аналізуються можливості використання альтернативних джерел енергії у Донецькій області. Виявлено можливості виробництва обладнання для вітрових та сонячних електростанцій на базі функціонуючих машинобудівних підприємств Донецької області. Визначені позитивні та негативні наслідки розвитку альтернативної електроенергетики у Донецькій областіДокумент Робочий зошит для практично-семінарських занять з курсу «Економічна і соціальна географія України»(2016-06-21) Нємець, Л.М.; Вірченко, П.А.; Гусєва, Н.В.Мета навчального курсу: формувати практичні навички та закріплювати знання про особливості суспільно-географічного положення України, її природно-ресурсний потенціал, демографічну ситуацію в країні, розвиток та розміщення провідних галузей господарства та міжгалузевих комплексів тощо. Важливим завданням курсу є формування практичних навичок з аналізу сучасного стану соціально-економічного розвитку адміністративних областей України, визначення перспектив їх розвитку.Робочий зошит розрахований на студентів денного і заочного відділень факультету геології, географії, рекреації і туризму, які навчаються за напрямком підготовки «Географія».Документ Робочий зошит для практично-семінарських занять з курсу «Економічна і соціальна географія України»(2018-10-25) Нємець, Л.М.; Вірченко, П.А.Робочий зошит розроблений як складова частина навчально-методичного комплексу для курсу «Економічна і соціальна географія України», однієї з важливих дисциплін у професійній і практичній підготовці бакалаврів географії.Документ Робочий зошит для практично-семінарських занять з курсу «Економічна і соціальна географія України». – 10-е вид., перероб. і допов.(2018-05-04) Нємець, Л.М.; Вірченко, П.А.Робочий зошит розроблений як складова частина навчально-методичного комплексу для курсу «Економічна і соціальна географія України», однієї з важливих дисциплін у професійній і практичній підготовці бакалаврів географії.Документ Робочий зошит для семінарсько-практичних занять з курсу «Економічна і соціальна географія України»(2014-07-03) Нємець, Л.М.; Вірченко, П.А.; Сільченко, Ю.Ю.Робочий зошит розроблений як складова частина навчально-методичного комплексу для курсу «Економічна і соціальна географія України», однієї з важливих дисциплін у професійній і практичній підготовці бакалаврів географії.Документ Робочий зошит для семінарсько-практичних занять з курсу «Суспільно-географічне районування України»(2016-06-21) Вірченко, П.А.Мета навчального курсу: формувати практичні навички та закріпити знання, отримані з раніше вивчених курсів, про суспільно-географічне районування території України. Важливим завданням курсу є формування практичних навичок дослідження сучасного стану соціально-економічного розвитку суспільно-географічних районів України, визначення перспектив їх розвитку.Документ Робочий зошит для семінарсько-практичних занять з курсу «Суспільно-географічне районування України» – 3-те видання, перероблене(2018-05-04) Вірченко, П.А.Робочий зошит розроблений як складова частина навчально-методичного комплексу для курсу «Суспільно-географічне районування України», як однієї з важливих дисциплін у професійній та практичній підготовці бакалаврів географії.Документ Роль і місце системи освіти у загальнонаціональній інфраструктурі(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2008) Вірченко, П.А.; Virchenko, P.A.У статті розглядається роль і місце системи освіти у загальнонаціональній інфраструктурі суспільства на сучасному етапі розвитку. Аналізуються чинники, що впливають на зростаючу роль системи освіти у суспільстві. Обґрунтовується доцільність виділення системи освіти та науки в окрему галузь загальнонаціональної інфраструктури. In this article the role and the place of the education system in the national infrastructure of the society on the modern stage of development is considered . Some factors which influence the increasing role of the education system are analysed. The expedience of formation of the education system and science into a separate branch of the national infrastructure is substantiated.Документ Система освіти Харківської області: суспільно-географічний аспект: монографія(2015-06-11) Нємець, К.А.; Вірченко, П.А.; Кулєшова, Г.О.У монографії розглянуто теоретичні та методичні основи суспільно -географічного дослідження системи освіти регіону. Проаналізовано стан системи освіти Харківської області. Розкрито просторово-часові особливості дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної та вищої ланок системи освіти регіону. На основі групування районів Харківської області за рівнем розвитку системи освіти, а також, враховуючи функці ональні типи, територіальну близькість, транспортну доступність і зони впливу локальних систем освіти, виконано районування регіональної системи освіти, у межах якої виділено сім освітніх субкластерів. В монографії представлено результати застосування методики визначення просторової взаємодії суспільно-географічних об’єктів та побудови полів інтегральної функції впливу (ІФВ-моделювання) на прикладі регіональної системи освіти. Для викладачів, аспірантів, студентів географічних та економічних спеціальностей, наукових працівників.