Економічний факультет
Постійне посилання на розділhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/38
Переглянути
17 результатів
Результати пошуку
Документ Публічні фінанси: обсяг та зміст(Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики, 2018) Хмельков, А.В.Домінанта та актуальність дослідження полягає у теоретичному визначені природи виникнення складових поняття «публічні фінанси», що дало нам можливість встановити причини появи такого суспільно-значимого явища як – «публічні фінанси», при цьому вважаючи «публічні фінанси» синтезованим поняттям у складі понять – «публічність», «гроші», «фінанси», що призвело до розширення категоріального апарату фінансової думки, шляхом уточнення авторської редакції поняття «публічні фінанси». Підґрунтям дослідження є функції фінансів, і перш за все нам потрібно буде спиратися на розподільчу функцію та її інституціоналізацію. В свою чергу, практична значимість полягає у подоланні фрагментарного уявлення про публічні фінанси країни, за допомогою цифрової наочності, тобто розробки формул вартісного виразу публічних фінансів країни з подальшим розрахунком. Автором запропоновано формули які дозволили нам отримати як розрахункові (за доходною частиною – PFR і за видатковою частиною – PFE) так і індикативний (ISPF1) показники. Формула для розрахунку вартісного виразу публічних фінансів за доходами (PFR) підтверджено фактичним розрахунком обсягу публічних фінансів України. Відносно розрахунку за формули (PFE) – вказано на брак публічно оприлюдненої інформації з офіційних джерел, задля можливості вести дослідження з видатковою частиною публічних фінансів. Розроблений та введений у науковий обіг індикативний показник стабільності публічних фінансів (I SPF1) ґрунтується на балансуванні вартісного виразу публічних фінансів та має номінальне значення (ISPF1 – прагне нуля). Отримані показники є інструментами у подальших науково-прикладних розвідках зі сфери публічних фінансів. Зокрема, сприяють науковому пошуку з питань інституціональної інфраструктури публічних фінансів, наприклад – інституту контролю – у визначені вартісного виразу його предмету контролю.Документ Державний фінансовий контроль: Підручник(Х.: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2017) Хмельков, А.В.Підручник підготовлено відповідно до навчальної пограми з дисципліни «Державний фінансовий контроль». За допомогою теорії розкривається сутність державного фінансового контролю та його структурних елементів: суб’єктів, об’єктів, предмету, видів, форм і методів. Прикладний зміст полягає узастосувані набутих теоретичних знань до розв’язання складних задач і проблем під час функціонування суб’єктів державного фінансового контролю. Досліджено та проаналізовано національне законодавче підгрунття та досвід міжнародних інституцій щодо питань функціонування державного фінансового контролю. Підручник сприяє у набутті здобувачем вищої освіти, фахових компетентностей з такої галузі професійної діяльності, як – державний фінансовий контроль. Підручник буде корисним для здобувачів вищої освіти з галузі знань «Управління та адміністрування», науковців, фахівців у сфері державного фінансового контролю та працівників фінансових служб підприємств, установ, органів державної влади і місцевого самоврядування.Документ Инвариантность иерархии институциональной инфраструктуры стабильности публичных финансов — как закономерный результат реализации функций финансов(Економіка та держава, 2015) Хмельков, А.В.Публикация содержит результаты исследования по вопросам связанным: во_первых, с иерархией функций финансов; во_вторых, с реализацией этих двух функций финансов в экономике; в_третьих, с инвариантностью иерархии при реализации этих двух функций финансов в экономику. Указанные вопросы научного интереса вычленены из более обширной проблематики связанной с обеспечением стабильности публичных финансов путём формирования институциональной инфраструктуры стабильности публичных финансов. В ходе проведеного исследование были получены первые элементы институциональной инфраструктуры стабильности публичных финансов: институт фиска и институт контроля. А также выстроена закономерность: установленная иерархия функций финансов, при институционализации будет инвариантна и, как следствие, будет сохраняться и при последующем, обязательном, вхождении в институциональную инфраструктуру публичных финансов в виде соответствующих институтов.Документ Диференціація фінансових інститутів держави(Економіка та держава, 2015) Хмельков, А.В.Стаття присвячена проблемі удосконалення інституційної інфраструктури управління публічними фінансами. Де одним із напрямів є диференціація фінансових інститутів держави на суб'єкти або не суб\ 'єкти державного фінансового контролю. Це обумовлено тим, що поряд з існуванням категоріальної плу\ танини у визначені видів, методів, форм, предмету та об'єкту державного фінансового контролю, існує безліч варіантів віднесення того чи іншого фінансового органу держави до суб'єктів державного фінан\ сового контролю. Це створює помилкову уяву про безліч органів фінансового контролю в державі. За\ значена помилковість, у свою чергу, є чинником для деструктивних процесів у фінансовому контролі, зокрема: руйнування цілісності системи контролю, скорочення повноважень та звуження компетенції суб'єктів контролю, а також перепони щодо удосконалення інструментарію контролю.Документ Напрями розвитку системи державного фінансового контролю в Україні(Державне управління: удосконалення та розвиток, 2010) Хмельков, А.В.Запропоновано, з метою розвитку цілісності системи державного фінансового контролю, угрупування суб’єктів державного фінансового контролю за класифікацією в залежності від компетенції стосовно об’єктів контролю. Досліджено принципи функціонування механізму державного фінансового контролю зазначених в міжнародних актах. Показана необхідність розвитку незалежності Контрольно-ревізійного управління та розмежування з Рахунковою палатою здійснення контролю за виконанням видаткової та доходної частинах державного бюджету. Обґрунтована необхідність удосконалення діючого нормативно-правового механізму, що регулює державний фінансовий контроль в України, шляхом прийняття системотворного нормативного актуДокумент Вектори модернізації системи державного фінансового контролю(Актуальні проблеми державного управління : зб. наук. пр., 2010) Хмельков, А.В.Запропоновано дослідження векторів модернізації системи державного фінансового контролю. Обґрунтована необхідність удосконалення діючого нормативно-правового механізму державного фінансового контролю в Україні.Документ Предметно-об'єктна сфера інституту контролю(2017) Хмельков, А.В.У статті, в межах формування системного уявлення про контрольну функцію фінансів та її реалізацію в економіці, розглянуто ланцюг понять: «інститут контролю» - «агент інституту контролю» - «предметно-об’єктна сфера інституту контролю», виходячи з неформального та формального змісту. У основному фокусі дослідження – предметно-об’єктна сфера контролю. Сформульовано авторське бачення предмета та об’єкта інституту контролю, розкрито їх структура, склад, а також взаємозв’язок між ними. Доведено еквівалентність понять «інститут контролю» та «державний фінансовий контроль». Акцентовано, що для предметної сфери державного фінансового контролю застосовується лише публічні ресурси, дії тощо. Розкриття поняття «інститут контролю» методами інституційного аналізу дало змогу здійснити сходження від абстрактного до конкретного досліджуваного ланцюга.Документ Цінність інституту контролю для сталого розвитку суспільства(ХНУ имени В. Н. Каразина, 2016) Хмельков, А.В.У цьому науковому пошуку, ми користуємося можливістю на прикладі найбільш масштабного і амбітного плану перетворення існуючого світу, на сьогоднішній день затвердженого народами об'єднаних націй (Резолюція Генеральної Асамблеї Організації Об'єднаних Націй – «Перетворення нашого світу: Порядок денний в галузі сталого розвитку на період до 2030 року»), зробити спробу визначити цінність інституту контролю та його агентів для сталого розвитку суспільства, держави, накопичення і збереження публічних фінансів, забезпечення суспільних благ, тобто для позитивного перетворення майбутнього нашого світу. Для чого через розкриття сутнісного змісту Порядку денного в галузі сталого розвитку була встановлена компетенція інституту контролю в ній, з висновком про те, що в його компетенції і компетенції його агентів повинні бути всі цілі і завдання з зазначеного Порядку, реалізуються виключно через відповідні дії його агентів. Що, в свою чергу вимагало уточнення визначення «агент інституту контролю», з акцентуванням уваги на застосуванні термінології національного та наднаціонального рівнів. А також, шляхом вичленовування функціональної ролі інституту контролю в процесі забезпечення стабільності публічних фінансів, яка полягає у виключенні негативної мінливості в затверджених параметрах публічних фінансів та розкриття значущості інституту контролю як одного з основних елементів соціального каркасу товариства для удосконалення інституційної інфраструктури публічних фінансів і як наслідок доопрацьовано визначення «інститут контролю». Результатом дослідження стало досягнення поставленої мети і визначених завдань.Документ Інституційна інфраструктура забезпечення стабільності публічних фінансів: до постановки проблеми(ХНУ імені В.Н.Каразіна, 2014) Хмельков, А.В.У статті піднімається проблема, пов'язана із стабільністю публічних фінансів. Вирішенням вказаної проблеми бачиться наявність інституціональної інфраструктури, яка забезпечила б шукану стабільність об'єкту дослідження.Документ Механізми формування системи державного фінансового контролю в Україні(Віддруковано з оригінал-макета в Харківському регіональному інституті державного управління НАДУ при Президентові України, 2011) Хмельков, А.В.В роботі обґрунтовано концептуальну модель цілісної системи державного фінансового контролю в Україні, в основу якої покладено принципи незалежності його видів, розмежування функцій контролю за виконанням видаткової і прибуткової частин державного бюджету, структурування та групування суб’єктів контролю за ознаками компетенції, обов’язковості, підпорядкованості. Визначено напрями вдосконалення організаційного механізму державного фінансового контролю, що полягає в упорядковані структурних зв’язків між його елементами та уточненні цілей і функцій контролю, щодо досягнення головної мети державного фінансового контролю, а також нормативно-правового механізму державного управління шляхом визначення та обґрунтування пропозицій до проекту Кодексу державного фінансового контролю України, який має стати системоутворюючим нормативним актом стосовно визначення видів, суб’єктів, об’єктів, предмета державного фінансового контролю дозволить подолати роздробленість і фрагментарність в організації державного фінансового контролю. Класифіковано структурні зв’язки між складовими елементами системи фінансового контролю у їх ієрархічній послідовності за ознаками відповідності методів формам контролю та їх приналежності до аудиту (як методу попереднього контролю), інспектування (як методу поточного контролю), ревізії (як методу суцільного контролю).